A hordozható konzolok új virágkorukat élik, de Shawn Layden szerint a PS Vita kudarca rávilágított, hogy nem a nappali élményt kell megpróbálni zsebre vágni. A Sony volt vezetője úgy véli, a siker kulcsa kifejezetten a kézikonzolokra szabott játékélményekben rejlik.
A kézikonzolok piaca reneszánszát éli. A Nintendo Switch 2 hibrid megoldása mellett ma már olyan eszközökön is játszhatunk, mint a Steam Deck, a ROG Ally, a Lenovo Legion GO vagy az érkező ROG Xbox Ally. A PlayStation korábban a PSP-vel és a PS Vitával is próbálkozott ezen a téren, ám Shawn Layden, a Sony Interactive Entertainment America egykori vezérigazgatója szerint a Vita fejlesztésénél komoly hibát követtek el – és ebből fontos tanulságokat lehet levonni.
Layden a HipHopGamer YouTube-csatornának adott interjút (via GamesRadar+), ahol elmondta: „Az egyik hibánk a Vitánál az volt, hogy ragaszkodtunk ahhoz, hogy egy nappali élményt, egy nagy képernyős, 3 méteres élményt próbáljunk egy 10 hüvelykes térbe beleszuszakolni.”
„A kézikonzolok piacán nem az a nyerő, ha a konzolos élményt próbáljuk lekicsinyíteni, hanem az, ha kifejezetten hordozhatóra tervezett, önálló élményeket adunk a játékosoknak. Nem azt kell erőltetni, ami otthon működik, hanem kihasználni a platform saját lehetőségeit. Ez az, ami újra és újra visszavonzza az embereket.”
A PS Vita és a PS4 közötti erőforrás-megosztás is végzetes volt
Ez nem az első alkalom, hogy a PlayStation vezetői visszatekintenek a Vita hibáira. Shuhei Yoshida, a SIE Worldwide Studios korábbi elnöke szintén elmondta, hogy a Sony nem kellett volna megossza erőforrásait a PS Vita és a PS4 között. A cég egyszerűen nem volt felkészülve egy ekkora munkaterhelésre, ezért sok kézikonzolos projekt félbemaradt, a hangsúlyt pedig a nappali konzolra készült játékokra helyezték.
Forrás: 3djuegos



