Warhammer 40K: Dawn of War 4: a fejlesztők tudják, mi a legfontosabb!

A King Art Games direkt felmérte a játékosok érdeklődési körét, és ez befolyással volt arra, hogy miképp fejlessze a Dawn of War legújabb részét.

 

Az RTS-játékok szerelmeseinek egyik furcsa tulajdonsága az, hogy ezeket a játékokat készítő emberek, és az őket finanszírozók gyakran elfelejtik, hogy a műfaj kezdeti népszerűségét a kiváló minőségű egyjátékos kampányok hajtották. Az emberek a StarCraft 2-t látva azt gondolják, hogy mindez a kompetitív többjátékos módnak és az eSportnak köszönhető. Így született meg a Stormgate: egy veteránok által tervezett játék, amely a Warcraft 3 és a StarCraft 2 iránti szeretetre épít. A játék azonban befejezetlen, unalmas kampánnyal indult, és azóta is küszködik.

Bár a versenyszerű játékok kétségkívül felelősek mindkét játék irigylésre méltó hosszú élettartamáért, a legtöbb játékos nem is foglalkozik a többjátékos móddal. A legtöbb embert a kategóriájában legjobb kampányok vonzották a játékhoz. Ezek vezettek a történetmesélés és a küldetéskialakítás terén, és ez tette őket a valaha tervezett legjobb stratégiai játékok közé. A Dawn of War 4 mögött álló stúdió, a King Art Games nem felejtette el ezt.

„Narratív játékok készítéséről vagyunk híresek, és az Iron Harvest sztori módja nagyon jó fogadtatásban részesült. Számunkra tehát teljesen egyértelmű volt: a kampányok a játék egyik legfontosabb pilléreként szolgálnak. Megkérdeztük az Iron Harvest játékosait, hogy számukra melyik módok a legfontosabbak. A válaszok túlnyomó többsége az egyjátékos tartalom és a kampány volt. Az az ötletünk támadt, hogy ahelyett, hogy csak egy Space Marine kampányt készítenénk, vagy egy olyan kampányt, amelyben mindenki kap egy kis részt, inkább mind a négy frakciónak készítsünk egy-egy nagy kampányt. Ez természetesen már önmagában is rengeteg munkát jelent, de aztán megkérdeztük magunktól, hogy tudjuk az egyes kampányokat dinamikussá tenni. Lehetnek-e opcionális küldetések, és biztosíthatjuk-e, hogy a játékosok döntései számítanak? Most már megvannak ezek a négy izmos kampányok és a tutorial is,” mondta Jan Theysen, kreatív igazgató és a játék rendezője.

„A többjátékos módra fókuszálunk leginkább. Természetesen lesznek multiplayer módok azok számára, akik barátaikkal vagy más játékosokkal szeretnének játszani. De ahogy a közösség visszajelzéseiből is látszik, és ahogy mi is emlékszünk, amikor fiatalabbak voltunk, az RTS játékoknál az volt a legkedvesebb számunkra, és ez alakította ki a műfaj iránti ízlésünket, hogy az egyjátékos kampányok maradtak meg leginkább az emlékezetünkben,” tette hozzá Elliott Verbiest, senior játéktervező.

Ez megkönnyebbülés, de nem igazán meglepő a Dawn of War esetében, amely mindig is nagyobb hangsúlyt fektetett az egyjátékos kampányokra, bár ez a Dawn of War 3 esetében nem volt annyira hangsúlyos…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)