A Metal Gear Solid Delta első javítása még mindig nem oldja meg a legnagyobb problémákat

A Konami elismeri, hogy a Metal Gear Solid Delta rengeteg hibával küzd, de az első patch nem fogja kezelni az összes rajongói panaszt. Bár a fejlesztők már dolgoznak a játék számos összeomlásának kijavításán, a teljesítménybeli gondokról egyetlen szó sem esett.

 

A játékosok végre újraélhetik a videojáték-történelem egyik legnagyobb kalandját a Metal Gear Solid Delta: Snake Eater-rel. A cím már elérhető PC-n, PS5-ön és Xbox Series konzolokon, de a közösség első tapasztalatai közel sem voltak felhőtlenek. A felhasználók sorra panaszkodtak összeomlásokra és állandó FPS-esésekre, különösen PS5 Prón. A Konami és a Virtuos csapatai már tisztában vannak a helyzettel, és biztosították a játékosokat, hogy dolgoznak egy első frissítésen; a rossz hír az, hogy ez látszólag nem fogja kezelni a rajongók összes panaszát.

A hivatalos Metal Gear X-fiók közleményt adott ki, amelyben részletezte a Konami és a Virtuos következő lépéseit a Metal Gear Solid Delta élmény javítására. A csapat itt elismerte, hogy „több problémáról is jelentést kaptak”, és készítenek egy patch-et a kijavításukra, amilyen gyorsan csak lehet. Pontos megjelenési dátumot nem adtak, de feltételezhetően nem kell sokat várni. A poszthoz csatolt kép szerint a fejlesztők erőfeszítéseinek nagy része az összeomlások orvoslására irányul.

A játékosok gyorsan felhívták a figyelmet egy másik kellemetlenségre is, hiszen köztudott, hogy a Metal Gear Solid Delta nem csupán váratlan leállásokkal küzd. Például Synth Potato felidézte, hogy a játék jelentős FPS-eséseket produkál a legerősebb PlayStation-konzolon: „Semmi említés a teljesítményproblémákról és a PSSR implementációról, ami miatt valahogy a PS5 Pro kapta a legrosszabb verziót? Foglalkoznotok kell ezzel, nagyon furcsa, hogy ezt figyelmen kívül hagytátok.”

És nem csak a PS5 Pro szenved. A játékosok PC-n is jeleztek teljesítménybeli problémákat, összeomlásokat és akadozásokat. Redette például így nyilatkozott: „Visszakértem a pénzem Steamen. Állandóan összeomlott, még akkor is, amikor csak egyik területről a másikra mentem. Ez egyértelműen a legrosszabb Unreal Engine 5-ös rajt, amit valaha láttam.” Fontos azonban megjegyezni, hogy ez a helyzet nem minden PC-s játékosra vonatkozik: a cikk írásának idején a cím 83%-os pozitív értékelést kapott Steamen, több mint 1500 vélemény alapján.

 

Az Epic Games vezetője szerint nem az Unreal Engine 5 a hibás

 

A játékosok gyorsan az Unreal Engine 5-öt nevezték meg bűnbaknak, amiért a Metal Gear Solid Delta teljesítményproblémákkal és összeomlásokkal rajtolt. Elvégre már számos olyan cím jelent meg ezzel a technológiával, amelyek grafikai hibákkal, FPS-esésekkel és egyéb bakikkal küszködtek. Tim Sweeney, az Epic Games vezérigazgatója azonban megvédte a grafikus motort, mondván, valójában a fejlesztők a hibásak a helyzetért. Magyarázata szerint a stúdiók túlságosan a csúcskategóriás hardverekre fókuszálnak, és csak később próbálják optimalizálni a játékokat a szerényebb rendszerekre.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.