TESZT – Riveton városa pár hónapon keresztül korai hozzáférésben volt a Steamen, ám a The Naked Dev (biztos melege van) és az Alterego Games játéka a múlt héten átlépett az 1.0 státuszba. Mint olyan sokszor, így itt is az a probléma, hogy a koncepció jó, ámbátor a kidolgozás annál kevésbé, úgyhogy itt is lehetett volna jobb az eredmény, de közel sem lett az, így akár valamilyen formában csalódást is okozhatott.
Ez már megint egy olyan játék, amiről senki sem beszél, és a közönség sem nagyon értékelte eddig, ugyanis a Steamen összesen 32 értékelése van.
Az első oldalnyi mese
Ki kell jelenteni a CoS-ről, hogy a játék eléggé durva lett. Bár nincsen benne olyan bug, ami végigjátszhatatlanná teszi, ráfért volna egy kis ellenőrzés az 1.0-ra váltás előtt. A világ kellően nagy és látványra sem nevezhető gyengének. Persze, lehetne mondani, hogy a küldetések viszont nem olyan erősek, de ez nem nagyon mondható el róla. A párbeszédeknek nincs olyan néma megoldása, pedig ezt is akár elvárhattuk volna, ugyanis mindegyiknek van szinkronhangja. A robotokat kisebb mértékben is, de testre lehet szabni, és a lopakodásban nincsen olyan feszős időkeret. Ha már robotok, ezekkel azért van egy kis baj, mert nagyon lassan lehet megszerezni, és később fejleszteni is, úgyhogy ebben a tekintetben erősen grindolni kell a mellékküldetésekkel, a loot gyűjtésével, satöbbi.
Az ellenfelek eléggé izmosnak tűnnek, mert van egy olyan képesség, ami az összes robotot megsebzi, egy másik pedig a közelben levőket célozza meg, kiiktatva a páncél nélkülieket, de egy olyan is van, ami a csak pajzsosokat dönti ki. Ez ellen nem olyan egyszerű felkészülni, és ilyenkor bizony a sebzés spammelése tűnik csak a legcélszerűbb megoldásnak, pláne azért, mert az ellenséges robotok gyorsan több típusban és több képességgel jelennek meg mint a sajátjaink, és ez ellen a saját skilljeink messze vannak. Sokuk csak területi sebzést csinál, és abból is keveset. Ilyenkor néha defenzívebbre kellene venni, de a legtöbb esetben ez sem tűnik jó megoldásnak.
A botok módosíthatóak, de sokszor úgy tűnt, hogy csak egyetlen kombináció tűnik helyesnek (erősen javasolt a Fire Rate + Swarm kombináció, továbbá a HP + Hammer páros). A baj főleg az, hogy az ellenfelek gyakran egyetlen találattal kifektetnek bennünket, és ilyenkor főleg azt lehet a CoS-ről mondani, hogy kifejezetten bosszantó lehet. De legalább a robotok típusai eltérőknek tűnnek és hasznosak is. A Shield, pajzsos verzió jó, de a gépágyús (Chain Gun) is egészen jó. A Swarmokkal a sebzés mértékét lehet növelni, illetve ezek lehetnek az áldozati bárányok, így kisebb stratégiai fordulatot vesz a CoS, mert közben a HP-t és annak gyógyítását is erősen figyelembe kell venni, mert amikor az ellenséges mortaros (tarackos) robotok kemény egy találattal kiiktatják a miénket, na akkor bizony el kell gondolkodni azon, hogy mi ennek az egésznek az értelme…
A történet második oldala
Az animációk eléggé furcsák, sőt, talán az lenne rájuk a megfelelő kifejezés, hogy gyengék. Főleg az ugró, illetve a tapaszos a harcok során. Vannak elnyomhatatlan animációk is, úgyhogy fel kell készülni arra, hogy a teleportos és a helikopteres animációk az agyunkra fognak menni. Miért van az, hogy a már kitisztított területeken ismét felbukkannak ellenfelek? Legalább az állatok szórakoztatóak tudnak lenni, és az egyik küldetés épp csirkék elfogásáról szól. Szerencsénkre nem sokat kell mozogni a küldetésekért, mert gyakran a liftek közelében találhatjuk ezeket, illetve a tárgyakat, így nem nagyon kell fél szemmel a minitérképet figyelni, igaz, eléggé stílusosan néz az ki.
A botok megnyitásai és a karakterek fejlesztései eltérő pénznemek. Bugokból nincs olyan sok, de azért lehet találni párat. Nyelvtani hibák is vannak (bár azért az érdekes, hogy miért csak a játék legelején találhatóak ezek…?), de itt azért hozzá kell tenni azt is, hogy ez nem egy 50/60/70 eurós (20/24/28 ezer forintos) játék. A Steamen ugyanis nyolc eurót SEM kell fizetni, azaz kb. 3120 forintért lehet megvásárolni.
Viszont a város üres, pár NPC mintha a falakba ragadt volna, és gyakran minden ismétlődik. A hangeffektek mintha hiányoznának, és bár lehet, hogy ez provizorikus szituáció (azaz utólag pótolják), valamiért furcsán hatott.
Hol van az a lead, ami tudja, hogy mitől lennék boldog újra?
A Fekete Vonat referenciát félretéve a City of Springs kb. kilenc óra alatt játszható végig, és zavaró volt, hogy a feliratok mintha valami alap betűtípus lennének és nem volt körvonaluk, hanem csak egyszerű fehér szöveg volt az egész anélkül, hogy a feliratok feltüntetnék, hogy mikor melyik karakter beszél. Hagyjuk a fenébe az egészet, és akkor mondjuk ki, hogy a City of Springs kap egy hatost, mert vannak benne jó dolgok, de inkább azt lehetne mondani róla, hogy ez egy korrekt játék, de többet nem nagyon lehet beszélni erről. Egyszerűen ez is egy felejtős valami, ami aztán majd fel fog bukkanni a PlayStation Plus Extra/Premium vagy Xbox Game Pass kínálatában (bár a Sony-t látva a PlayStation Plus Essential lesz a cél… ja, hogy arról ma közölte a cég a listát, mindegy, ez volt írva közben).
-V-
Pro:
+ A világ stílusa
+ Testreszabás és az ebből adódó stratégia
+ Szinkronhangok mindenkinek
Kontra:
– Kissé bugos
– Félkésznek tűnik még mindig
– Semmiben sem kimagasó
Fejlesztő: The Naked Dev, Alterego Games
Kiadó: The Naked Dev
Műfaj: Akció-kaland, RPG
Megjelenési dátum: 2025. augusztus 18.
City Of Springs
Játékmenet - 5.7
Grafika - 5.8
Történet - 6.1
Zene/hangok - 5.9
Hangulat - 6.5
6
KORREKT
Na ide mi a fenét lehet írni...? Ez nem csinál forradalmat, habár a sztori ezt szeretné.





