Egy szivárogtató szerint a japán cég nem egyszer próbálkozott már a Dino Crisis felújításával, úgyhogy lehet, hogy igaz, hogy három a magyar igazság…?
A Dino Crisis remake-jét állítólag kétszer is megpróbálta elkészíteni a Capcom, de mindkét próbálkozás végül kudarcba fulladt a gyenge minőség miatt. Erről a jól ismert bennfentes, Dusk Golem számolt be az X-en (korábban Twitter), amikor egy másik felhasználó kérdezte meg a sorozat jövőjéről. Az első projektet a Capcom Vancouver indította el, akik a Dead Rising 2–3–4 játékokat is készítették. A második változat egy meg nem nevezett Capcom-fejlesztőcsapathoz kötődik, de egyikük sem jutott el a teljes körű fejlesztés fázisába.
„Remélem, a Capcom előbb-utóbb rájön, mit akar kezdeni a Dino Crisis-szal. A jegyzőkönyv kedvéért: az elmúlt évtizedben volt néhány kísérlet a remake elkészítésére. Az elsőt a Capcom Vancouver kezdte el, mielőtt bezárták volna. Még mindig megvannak a kiszivárgott anyagok a merevlemezen. A második próbálkozás néhány éve történt, de nem haladt jól, így félretették. Remélem, egyszer eljutnak odáig, hogy a prototípuson túllépjenek” – írta Dusk Golem.
(1/2) I hope Capcom eventually figures out what they want to do with Dino Crisis. For the record, & I don’t believe this is new info, but there has been a couple attempts in the last decade to remake Dino Crisis, the first by Capcom Vancouver before they were shut down (still https://t.co/f5rMQuk1yX
— AestheticGamer aka Dusk Golem (@AestheticGamer1) August 27, 2025
Lehet, hogy mégis visszatér a széria?
Bár a Dino Crisis remake korábbi verziói kudarcot vallottak, a széria visszatérésének esélye mégsem tűnik reménytelennek. 2025 elején Japánban újra bejegyezték védjegyként a játékot, ami az országban általában csak akkor történik meg, ha tényleg újrahasznosítani akarják az adott IP-t. Rövidesen Brazíliában is hasonló lépésre került sor.
Fontos kiemelni, hogy a Dino Crisis első és második része ma már modern PC-ken is könnyedén fut, hiszen a GOG kínálatában hivatalosan is elérhetők. Már csak egy jó koncepció kellene – például a Resident Evil 4 Remake-ben használt váll feletti kameranézet integrálása az első Dino Crisis túlélőhorroros alapstruktúrájába. Ha pedig néhány gépágyús jelenetet is beletennének, akkor a második rész akciódúsabb stílusa is visszaköszönhetne.
Forrás: WCCFTech



