A többjátékos mód nem mindenki kedvence, de a The Witcher 4 készítőinek van egy jövőbeli stratégiája, ami már most heves vitákat váltott ki a rajongók között. A CD Projekt RED bejelentette, hogy a jövőben online funkciókat szeretne hozzáadni játékaihoz, és emlékeztetett rá, hogy a Project Sirius kifejezetten többjátékos élmény lesz.
A CD Projekt RED hosszú évekre előre tervezi szórakoztatni a játékosokat számos projektjével. A The Witcher IV a lengyel stúdió legelőrehaladottabb fejlesztése, de emellett tudunk a Cyberpunk 2, a Project Sirius és a Project Hadar létezéséről is – nem számítva azokat a projekteket, amelyeket még nem jelentettek be. Bár a jövőbeli megjelenések stratégiájáról nem sokat tudunk, a vezetőség egy dolgot világossá tett: az online funkciók nem kizártak a jövő játékai esetében.
Erre Piotr Nielubowicz, a CD Projekt pénzügyi igazgatója utalt egy befektetői megbeszélésen (via No1dogfecesconsumer a Redditen). Amikor megkérdezték a vállalat stratégiájáról a többjátékos módok kapcsán – vagyis hogy azok már a megjelenéskor, esetleg későbbi frissítésekkel kerülnének a játékokba –, a cég közelgő címeinek általános megközelítésére hivatkozott. „Stratégiánknak megfelelően a jövőbeli játékainkhoz online funkciókat tervezünk hozzáadni. Amit most biztosan megerősíthetünk, az az, hogy a Project Sirius többjátékos játék lesz.”
Az, hogy ez az új projekt több játékost is összekapcsol majd egy világban, nem különösebben meglepő; a Project Sirius nyíltan hirdette eddig is, hogy „The Witcher multiplayer játékként” ismert. Az igazán érdekes azonban az, hogy a CD Projekt más, már bejelentett címek esetében is online élményeket fontolgat.
Bár a CD Projekt konkrétan nem erősítette meg, hogy a The Witcher IV kapna-e online funkciókat, a rajongók gyorsan összekötötték a kettőt, és a Redditen heves vita bontakozott ki. A felhasználók, például rickreckt, emlékeztettek arra, hogy Nielubowicz szavai nem feltétlenül jelentik, hogy Ciri kalandja klasszikus többjátékos módot kapna; a Death Stranding és az Elden Ring példái mutatják, hogy a játékosok anélkül is kapcsolatba léphetnek, hogy ténylegesen látnák egymást. Ahogy Alastor3 hozzászóló fogalmazott: „Az, hogy vannak online elemek, önmagában semmit sem jelent. Egy olyan játékban, mint a Detroit Become Human, is van ilyen, ahol láthatod, más játékosok mit döntöttek, de ennyi. Nem azt mondom, hogy a Witcher 4-ben így lesz, csak hogy ez nem feltétlenül co-op módot jelent.”
Mások, például Srovium, már arról spekuláltak, milyen lehetne egy online Witcher-élmény. „Lehet, hogy átmehetnénk egy másik világba, ahol sok witcher van? Király lenne együtt szörnyeket ölni és küldetéseket csinálni barátokkal.” – írta. Egy másik rajongó, Riding_A_Rhino_, hozzátette: „Ha más játékosokat szörnyek ölnek meg, abból loot questek születhetnének, amelyeket aztán te magad teljesíthetsz.”
Érdemes megemlíteni JoeBidensProstate hozzászólását is, aki emlékeztetett rá, hogy a Cyberpunk 2077-hez eredetileg terveztek többjátékos módot. Ezt azonban 2022-ben törölték, mert a CD Projekt RED úgy látta, hogy a problémás rajt után előbb a fő élményt kell rendbe hozni, nem pedig extra játékmódokra pazarolni az erőforrásokat. Egyelőre tehát sok részlet tisztázatlan, de az biztos, hogy a felhasználókat összekapcsoló funkciók nem kizártak a jövőben.
Forrás: 3djuegos



