Egy GTA 4 veterán a játék remasteréről kezdett beszélni, de közben elárult egy olyan részletet, amit kevesen figyeltek meg. Obbe Vermeij tervező bevallotta, hogy a Rockstaron belül az volt a döntés, hogy a játékokban nem jelenjenek meg túl sok évszakváltás.
Bár közel két évtized telt el a megjelenése óta, a Grand Theft Auto IV továbbra is a Rockstar Games rajongóinak egyik kedvenc darabja. Az utóbbi időben felmerült egy esetleges remaster lehetősége, amely azonban komoly technikai akadályokba ütközne, főként a stúdió motorjának fejlődése és változásai miatt, amelyek 2008 óta történtek.
A veterán játéktervező, Obbe Vermeij – akinek nevéhez a GTA III, Vice City, San Andreas és GTA IV is fűződik – nemrég arról beszélt, milyen nehézségekbe ütközne a játék mai szabványokhoz igazítása. Elmondása szerint a Rockstar Advanced Game Engine (RAGE) folyamatos változásai miatt egy remaster korántsem lenne egyszerű feladat.
Since GTA4 was released in 2008, RAGE has changed so much that it would be very hard to make a remaster. The PS3 architecture didn’t help either. The Xbox360 had better tools to work with.
— Obbe Vermeij (@ObbeVermeij) August 31, 2024
Milyen évszakban játszódik a GTA IV és az előző játékok?
A beszélgetés során Vermeij érdekességeket is megosztott a klasszikus játékok beállításairól, különösen az évszakokkal kapcsolatban. Ellentétben azzal, amit sok játékos feltételezett, a fejlesztők nem szenteltek nagy figyelmet ezeknek a részleteknek: a játékokat mindig egy „átlagos” napra kellett beállítaniuk, sem túl forró, sem kemény tél közepén, hogy a látvány élvezhető maradjon, és ne legyenek olyan hangulati vagy mechanikai változások, amelyek a játékmenetet zavarnák.
Ezekből a kijelentésekből jól látszik, hogy bár sok rajongó várja a GTA IV remastert, a megvalósítása időt, alapos tervezést és komoly erőforrásokat igényelne. Addig azonban a játékosoknak be kell érniük azzal, ahogyan a klasszikus eredetileg készült.
Forrás: 3djuegos



