GTA 4 remaster? A veterán fejlesztő elárult valamit, amit eddig alig vett észre valaki

Egy GTA 4 veterán a játék remasteréről kezdett beszélni, de közben elárult egy olyan részletet, amit kevesen figyeltek meg. Obbe Vermeij tervező bevallotta, hogy a Rockstaron belül az volt a döntés, hogy a játékokban nem jelenjenek meg túl sok évszakváltás.

 

Bár közel két évtized telt el a megjelenése óta, a Grand Theft Auto IV továbbra is a Rockstar Games rajongóinak egyik kedvenc darabja. Az utóbbi időben felmerült egy esetleges remaster lehetősége, amely azonban komoly technikai akadályokba ütközne, főként a stúdió motorjának fejlődése és változásai miatt, amelyek 2008 óta történtek.

A veterán játéktervező, Obbe Vermeij – akinek nevéhez a GTA III, Vice City, San Andreas és GTA IV is fűződik – nemrég arról beszélt, milyen nehézségekbe ütközne a játék mai szabványokhoz igazítása. Elmondása szerint a Rockstar Advanced Game Engine (RAGE) folyamatos változásai miatt egy remaster korántsem lenne egyszerű feladat.

 

Milyen évszakban játszódik a GTA IV és az előző játékok?

 

A beszélgetés során Vermeij érdekességeket is megosztott a klasszikus játékok beállításairól, különösen az évszakokkal kapcsolatban. Ellentétben azzal, amit sok játékos feltételezett, a fejlesztők nem szenteltek nagy figyelmet ezeknek a részleteknek: a játékokat mindig egy „átlagos” napra kellett beállítaniuk, sem túl forró, sem kemény tél közepén, hogy a látvány élvezhető maradjon, és ne legyenek olyan hangulati vagy mechanikai változások, amelyek a játékmenetet zavarnák.

Ezekből a kijelentésekből jól látszik, hogy bár sok rajongó várja a GTA IV remastert, a megvalósítása időt, alapos tervezést és komoly erőforrásokat igényelne. Addig azonban a játékosoknak be kell érniük azzal, ahogyan a klasszikus eredetileg készült.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.