Számukra nem a legalitás a meghatározó tényező, és nekik köszönhetjük a Steamről és az Itch.io-ról a felnőtt játékok eltűnését.
Amióta győzelmet aratott, amikor a fizetési feldolgozók arra kényszerítették a Steamet, hogy számos felnőtt játékot töröljön szolgáltatásából, az ausztrál pornóellenes csoport, a Collective Shout viszonylag csendes volt – leszámítva azt, amikor annak alapítója (az abortuszellenes konzervatív keresztény Melinda Tankard Reist) felbukkant a Twitteren, hogy elítélje azokat, akik felháborodtak a törlések miatt. Őket „pornóbeteg, elrohadt agyú pedofil játékosoknak” nevezte. A csoport kampánymenedzsere, Caitlin Roper emailben beszélgetett a TweakTownnal, és egy kicsit részletesebben elmagyarázta a csoport világnézetét, céljait és az eddigi reakciókat.
„A jogszerűség nem a meghatározó tényező. A nők és lányok sérelmére vonatkozó dokumentált bizonyítékokról van szó. Munkánk középpontjában a nők és lányok szexuális tárgyiasítása és kizsákmányolása elleni küzdelem áll, ezért energiánkat erre összpontosítjuk. Ugyanakkor akkor is felhívjuk a figyelmet a nők és lányok tárgyiasítására és visszaélésszerű ábrázolására, ha azok nem illegálisak. Nincs nagyobb sérelem egy nő számára mint a nemi erőszak. A nők elleni szexuális erőszakot dicsőítő média minden nőnek árt attól függetlenül, hogy néhány nő részt vesz-e annak létrehozásában vagy fogyasztásában. Azt mondanám, hogy ha a Steam és az Itch.io megfelelően moderálta volna platformját, akkor nem lett volna szükség a játékok ideiglenes eltávolítására annak biztosítása érdekében, hogy azok ne sértsék a szabályzataikat.
Az, hogy a népszerű játékplatformokról nem lehet hozzáférni a nemi erőszakot ábrázoló játékokhoz, csak kisebb kellemetlenség, nem pedig az ember jogainak megsértése. A fizetési feldolgozók eldönthetik, hogy nem akarnak-e illegális tartalmakat tárolni, beleértve a nemi erőszakot, a szexuális erőszakot, a vérfertőzést, a gyermekek szexuális bántalmazását és kizsákmányolását, valamint a bestialitást. Azokat, akik a nemi erőszakos játékok eltűnését cenzúrának tekintik, arra kérném, hogy gondolják át, vajon ugyanolyan fontos számukra a nők alapvető emberi jogai és a nők elleni férfi erőszak dicsőítése,” írta Roper.
Amikor az Itch.io eltávolította a NSFW játékokat a platformjáról (tartalmuk jellegétől és jogszerűségétől függetlenül), a Collective Shout azzal dicsekedett, hogy ez az év 27. győzelme volt. Az, hogy ez a hatalmas csapás mindenféle alkotót érintett, beleértve a nőket is, látszólag nem számít. Az sem érdemelt említést a Collective Shout beszámolójában, hogy ez aránytalanul érintette a queer alkotókat, akik ellen a tisztességtelenségi törvényeket történelmileg fegyverként használták. Ha valaki olyan is érintett volt a tisztogatásban, akinek nem lett volna szabad, akkor Roper szerint az a felelős platform hibája. Azzal, hogy kiterjesztette tevékenységét a legális tartalmakra, és kampányát a választott kormánytisztviselők helyett a fizetési feldolgozókat nyomás alá helyezve folytatta, a Collective Shout megnyitotta az utat azoknak a komor következményeknek, amelyeket a Nier alkotója, Yoko Taro tavaly kiemelt.
„Az a tény, hogy egy fizetési feldolgozó, amely a tartalomterjesztés teljes infrastruktúrájában részt vesz, saját belátása szerint ilyen dolgokat tehet, számomra teljesen új szintre emeli a veszélyt. Ez azt jelenti, hogy a fizetési feldolgozó cégek ellenőrzésével akár egy másik ország szólásszabadságát is cenzúrázhatják,” mondta Taro.
Sokakat, akiket felháborított a játékok eltávolítása, nem az zavar, hogy hozzáférést akartak a kérdéses játékokhoz, hanem az, hogy a fizetési feldolgozók egyoldalúan diktálják, mire költhetik a felnőttek a pénzüket, ami teljesen ellentétes a szabad és demokratikus társadalom eszméjével. Ám erre mintha a Collective Shoutnak nem lenne válasza…



