World of Warcraft a Pókember példáját követi: a kozmosz után hétköznapi történetekre vált!

A World of Warcraft ugyanazt akarja megvalósítani, mint az új Pókember-film, és erre már nem is kell sokat várni. A Blizzard megerősítette, hogy az MMO új irányba fordul, és a hangsúlyt a helyi, hétköznapi történetekre helyezi.

 

A Blizzard Entertainment hivatalosan is bejelentette, hogy a World of Warcraft fókuszát áthelyezi: a jövőben nem a kozmikus léptékű fenyegetések állnak majd a középpontban, hanem a helyi és személyes konfliktusok. Az amerikai cég évekig grandiózus, szinte felfoghatatlanul epikus ütközeteket helyezett a középpontba, most viszont visszatérne a földhözragadtabb fenyegetésekhez, és olyan történetekhez, amelyek emberi szinten zajlanak – hasonlóan ahhoz, amit a közelgő Pókember-film mutat majd a mozikban.

Ahogy Pókember rajongói is kíváncsian várják, hogy a világméretű küzdelmek, az Bosszúállók vagy épp Thanos elleni harcok után ismét hétköznapibb, helyi kalandokat lássanak, úgy tűnik, ugyanez a szándék vezeti a Blizzardot is. Ely Cannon, a World of Warcraft művészeti igazgatója kiemelte, hogy szeretnék jobban bemutatni Azeroth népének mindennapjait – a játékos karakterek életétől a kisebb közösségekig –, hogy ezzel könnyebb belépési pontot kínáljanak azoknak az új játékosoknak, akik nem ismerik a játék bonyolult történelmét.

 

A változás már a Midnight kiegészítőben is érezhető

 

Ez nem puszta ötlet, hanem már valóság: a „helyi világba” való visszatérés, ahol a játékos kisebb történetek részese, és egy maroknyi ember szemében válik hőssé, már a Midnight kiegészítőben is megmutatkozik. Ebben a bővítményben a küldetések személyes problémákra és kisebb léptékű konfliktusokra fókuszálnak. A Blizzard célja, hogy az epikus narratívát kiegyensúlyozza érzelmi súllyal és hétköznapi átélhetőséggel, ezzel mélyebb és mindenki számára befogadhatóbb élményt teremtve.

Az új megközelítés ráadásul újraélesztheti a Horda és a Szövetség közti feszültségeket is. A globális fenyegetések háttérbe szorításával a Blizzard új dinamikákat képzel el a frakciók között, amelyek hosszú távon is formálhatják a történetet. Erre már a Midnight is tett utalásokat: az Ezüstholdban megjelenő szövetségi paladinok például olyan konfliktusokat vetítenek előre, amelyek később további történetszálakhoz vezethetnek.

A Blizzard célja, hogy a World of Warcraft az epikust és az átélhetőt ötvözze egy intimebb, a közönség számára ismerősebb közegben – érdekes módon ez a megközelítés mind a WoW-ra, mind a Pókemberre igaz. Ez az irányváltás nemcsak az új játékosok számára teszi könnyebbé a belépést, hanem a veteránok számára is friss élményt ígér.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.