A Borderlands 4 nyílt világa akkora, hogy még a Skyrimnél is nagyobb lehet!

Már most tudjuk, mekkora és milyen a Borderlands 4 nyílt világa, és az első becslések szerint a Gearbox új lövöldéje, amely egy hét múlva jelenik meg, még a Skyrim méreteit is túlszárnyalja.

 

Hosszú évek várakozása után, és egy harmadik rész után, ami sok rajongót csalódottan hagyott maga mögött, végre közeledik a Borderlands 4 megjelenése. A sorozat eddig is híres volt a féktelen akcióról, az arcátlan humoráról és az összetéveszthetetlen cel-shading stílusáról, ám az új epizód most egy radikális váltással próbálja magasabb szintre emelni az élményt: egy hatalmas nyílt világot kínál Kairos néven, amely az egész kaland egyetlen helyszíne lesz, és amelynek mérete, a becslések szerint, egészen lenyűgöző.

Kairos nem egyszerű bolygó, hanem egy gigantikus börtön, ahol a játékos, egy kiirtó szerepében, más rabokkal együtt reked meg. Ellentétben a korábbi részekkel, ahol a küldetések különálló helyszíneken zajlottak, ezúttal minden egyetlen, folyamatosan elérhető világban játszódik majd. A cél az, hogy a történet zökkenőmentesen bontakozzon ki, miközben a felfedezés, a harc és a dinamikus események folyamatosan életben tartják az akciót.

 

Mekkora a Borderlands 4 világa más játékokhoz képest?

 

A legtöbb figyelmet talán a világ mérete kapta. A Reddit közösségének becslései szerint – előzetes anyagok és durva számítások alapján – Kairos területe körülbelül 54 km² lehet. Összehasonlításképp: ez nagyobb, mint a Skyrim (37–40 km²), de valamivel kisebb, mint az óriások, például az Elden Ring (79 km²) vagy a GTA V (75,84 km²). A lényeg azonban nem csak a számokban rejlik: az igazán érdekes az, miként tölti meg a játék tartalommal és változatossággal ezt a hatalmas teret.

A bolygó ráadásul nem csak a felszínből áll: a Borderlands 4 föld alatti küldetéseket és többszintes épületeket is kínál, amelyek új szintet adnak a vertikalitásnak. Emellett véletlenszerű eseményekkel is találkozhatunk, miközben járművünkkel járjuk be a területet – például parkour kihívásokkal vagy fúrásos próbákkal, amelyek különleges jutalmakat hoznak. Ezek nem ismételhetők ugyanazon a helyen, így a folyamatos felfedezést ösztönzik, és biztosítják, hogy minden játékalkalom egyedi élményt nyújtson.

Mindezek alapján a Borderlands 4 nem csak elődeitől, hanem a konkurensektől is igyekszik megkülönböztetni magát. Hogy a gyakorlatban mennyire fog működni ez az ambiciózus terv, az csak a megjelenés után derül ki, de minden jel arra utal, hogy a Gearbox mindent egy lapra tesz fel ezzel az új fejezettel.

Forrás: MeinMMO

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)