A Call of Duty rendezője elárulta: félelemből váltott országokról a cégekre a játékok főgonoszaként

A Call of Duty sorozat évekig úgy ábrázolta a világot, hogy az Egyesült Államok áll szemben a külföldi ellenségekkel. Ez a narratíva azonban egy ponton gyökeresen megváltozott – méghozzá azért, mert egykori Activision-rendező, Glen Schofield félt. Most elárulta, miért hagyta el az országok ellenségként való kiemelését, és miért helyezte inkább a fókuszt vállalatokra és magánhadseregekre.

 

A Call of Duty kampányai hosszú évekig egy könnyen felismerhető mintát követtek: az Egyesült Államok a rendet fenntartó erő, míg a külföldi hatalmak jelentik az ellenséget. A második világháborús részekben ez egyértelmű volt, a modern környezetekben azonban jóval árnyaltabbá vált a kép. A franchise globális sikerével együtt minden narratív döntés komoly következményekkel járt a játékon kívül is.

Ez a nyomás évekkel ezelőtt Glen Schofieldet, a sorozat egyik rendezőjét is elérte, aki végül úgy döntött, hogy szakít az országok antagonista szerepeltetésével. A PC Gamernek elmondta, hogy a Call of Duty: Modern Warfare 3 sajtókörútja közepén visszautasította az oroszországi utazást, miután csak testőrrel akarták beengedni az országba. Ez a félelem vezetett ahhoz, hogy a következő játékában már ne állítson be egyetlen országot sem ellenségként, mert szeretett volna szabadon, félelem nélkül utazni.

A döntés eredményeként születtek meg az újfajta ellenfelek: államok helyett vállalatok és magánhadseregek. Ez a váltás a Call of Duty: Advanced Warfare-ben öltött testet, ahol a főgonosz szerepét katonai magáncégek vették át. „Egy 30 napos sajtókörúton voltam az MW3-mal. Az utolsó állomás az Egyesült Királyságban volt, amikor kaptam egy hívást: ‘Holnap Oroszországba kell menned még több sajtóért.’ Addigra nagyon fáradt voltam. Kérdeztem: ‘Tudjátok, kik az ellenségek a Modern Warfare 3-ban, igaz?’ Mire ők: ‘Ne aggódj, testőrt adunk melléd.’ Ez nem nyugtatott meg, úgyhogy nem mentem. Visszaültem a vacsorához az újságírókkal, és azt mondtam: ‘A következő játékomban nem lesz ellenség ország. Szeretnék kényelmesen utazni ezekbe az országokba.’ Nem tudtam, mi lesz helyette, de így született meg a PMC-k ötlete,” mesélte Schofield.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.