Ez még nem egyenlő egy bejelentéssel, de John Hight már kijelentette, hogy örömmel látna valamit a Dungeons & Dragons (D&D) IP-ben (amelyre a Baldur’s Gate is épül).
Tavaly ünnepelte a D&D 50. évfordulóját, és utána a Wizards of the Coast (WotC) lassan felfedte merész tervét a játékiparban. Ez egybeesett John Hight új elnök kinevezésével, aki tíz évig a Blizzardnál a World of Warcraft „fő gondnokaként” dolgozott, majd csatlakozott az RPG-k, társasjátékok és gyűjtőkártyás játékok kiadójához. Így nem meglepő, hogy új D&D MMORPG-t szeretne látni. A GamesIndustry-nak adott interjúban nyíltan elismerte, hogy szeretné, ha ez megvalósulna, bár egy ilyen projekt valószínűleg eltérne a World of Warcraft két évtizedes receptjétől.
„Nagyon szeretném, ha ez megvalósulna. Úgy gondolom, hogy újra kell gondolnunk, mi is az MMO manapság. Úgy gondolom, hogy a hagyományos modell, amelyet a Blizzard (és előtte az Ultima Online és az Everquest) követett, frissítésre szorul. Úgy gondolom, hogy a mi esetünkben ez valószínűleg egy ‘kúszó, járó, futó’ helyzet. Biztosak akarunk lenni abban, hogy összegyűjtöttük a tehetségeket, rendelkezünk a háttértechnológiával és vannak terveink, amelyeket követni tudunk. De természetesen ez csak egy csillogás a szememben. Szeretném, ha ez megvalósulna,” mondta Hight.
Már két MMORPG is létezik amúgy. Az egyik a Dungeons & Dragons Online, amelyet eredetileg a Turbine adott ki 2006-ban, és jelenleg a Standing Stone Games tart karban, valamint a Neverwinter, amelyet a Cryptic indított el 2013-ban. Ezek már elég régiek, és soha nem értek el olyan sikert, amilyet a franchise megérdemelne. Hight nyilatkozata egyértelművé teszi, hogy a WotC egy technológiai és tehetségbázist szeretne kiépíteni, mielőtt egy ilyen hatalmas feladatba belevágna. Aztán, ha a projekt valóban zöld utat kap, akkor is eltarthat egy évtized, mire elkészül, szóval addig legyünk türelmesek.
Addig is legalább sok más D&D játékra várhatunk. Idén megjelenik a Demeo x Dungeons & Dragons: Battlemarked fantasy asztali kalandjáték. A Starbreeze (a Payday készítői) egy online co-op játékot fejleszt, a Project Baxtert, amelynek megjelenése 2026-ra várható. Új játékot készít az Invoke (korábban Tuque néven futott), amely a Dark Alliance-et hozta létre. Van még a nemrég bejelentett akció/kaland játék, amelyet a Stig Asmussen által alapított Giant Skull stúdió fejleszt. Asmussen még a Sony-nál ismerte meg Hightot, mielőtt ő a Blizzardhoz lépett volna, ami megkönnyítette a partnerséget. Végül pedig van egy túlélő/élet-szimulációs/akció RPG, amelyet a Gameloft fejleszt.
A hónap elején a WotC elnöke bejelentette, hogy felvett egy csoportot a Monolith és a Cliffhanger Games korábbi fejlesztőiből, Michael de Plater vezetésével. A bejelentés csak annyit említett, hogy ez a csapat egy menő új játékkoncepciót fog kidolgozni anélkül, hogy tisztázta volna, hogy ez a D&D IP-ben vagy valami újban fog megjelenni. Ezen túl a cég finanszírozza az Archetype Entertainment által fejlesztett, a Mass Effect-hez hasonló Exodus RPG-t, valamint az Atomic Arcade által készített G.I. Joe projektet is.
Forrás: WCCFTech, GamesIndustry



