A Dead Space alkotója „imádna készíteni egy Alien játékot”

A Dead Space, és vele együtt a sci-fi horror nagy része, valószínűleg nem is létezne az Alien nélkül. Ridley Scott nagyon magasra tette a lécet, és közel öt évtizede a xenomorph első felbukkanása határozza meg, mit várnak és akarnak az emberek a kozmikus rémálmaiktól.

 

Ezért talán nem is olyan meglepő, hogy a Dead Space alkotója és a The Callisto Protocol rendezője, Glen Schofield szívesen kipróbálná magát a sorozatban – bár inkább eredeti játékokat szeretne létrehozni. Rajongóként azonban odáig megy, hogy a Midjourney-ben kísérletezget különféle xenomorphokkal. „Mindenkinek kell egy hobbi” – jegyzi meg.

„Tegyük fel, hogy vállalnék egy licencet,” mondja. „Amit valójában nem akarok; a sajátomat szeretném készíteni. De ha valaki odajönne hozzám, és azt mondaná: ‘Megadjuk neked az Alien licencet.’ Azonnal tudnék mutatni, nem is tudom, talán száz különböző idegent, amit az elmúlt két évben megalkottam Midjourney-ben, pusztán mert szeretem. Szóval igen, imádnék készíteni egy Alien játékot.”

Egy ilyen hatalmas, évtizedes múltra visszatekintő univerzumban alkotni azonban mindig kompromisszumokkal jár. Ahogy például sosem fogunk látni egy Star Wars adaptációt obszcén tartalommal, mert a Disney ilyet nem enged. Ha viszont a 20th Century Studios – amely a Disney tulajdona – átadná neki a gyeplőt, Schofield csak akkor vállalná, ha teljes kreatív kontrollt kapna. „A kreatív irányítás az enyém kell legyen,” mondja. „Ez nem vita tárgya. Nem tudnék nagyszerű játékot készíteni, hacsak nem érzem teljesen magaménak – de ha igen, akkor 130%-ot nyújtanék.”

Az Aliens: Dark Descent óta már nem csak az Isolation számít az utolsó említésre méltó Alien játéknak (ráadásul készül annak folytatása is), de a franchise még mindig rengeteg kiaknázatlan lehetőséget rejt. Az új sorozat, az Alien: Earth, új életet lehelt a szériába a sok csalódást keltő évek után (még ha a Romulus egész jól sikerült is), és közben tágabbnak is érezteti az univerzumot. Most a xenomorphok mellett vérszívó idegen piócák vagy csápos szemgolyók is rivaldafénybe kerülhetnek, amelyek képesek a testünket bábként irányítani – tehát a testhorror új szintjeit ígéri a világ.

Persze ne éljük nagyon bele magunkat: Schofield lelkesedése ellenére a mai iparági helyzetben nem valószínű, hogy újra rendezői székbe ül – pláne nem egy Alien játékkal. Júliusban a LinkedInen arról írt, hogy lányával, Nicole Schofield környezetművésszel együtt dolgozott egy projekten. „17 millió dollárra csökkentettük a költségvetést, egy kis, tehetséges csapattal prototípust építettünk, és elkezdtük a tárgyalásokat,” írta. „Sokan szerették az ötletet, rengeteg második és harmadik találkozónk volt. De a korai visszajelzés az volt, hogy ‘vigyétek le 10 millióra’. Mostanra ez a szám 2–5 millióra esett. Így múlt hónapban úgy döntöttünk, inkább elengedjük. Vannak ötletek, amiket jobb érintetlenül hagyni, mint olcsón megvalósítani.”

A kiadók és befektetők egyre kockázatkerülőbbek, régi nagy franchise-ok is küszködnek, és évtizedes stúdiók hullanak darabokra. Schofield sem úszta meg veszteségek nélkül. Miután a The Callisto Protocol nem hozta a Krafton elvárt eladásait, lemondott a Striking Distance Studios vezérigazgatói posztjáról, és a fejlesztőcsapat nagy részét elbocsátották. „Hiányzik minden,” mondta Schofield. „A csapat, a káosz, a rajongóknak való építés öröme. Még mindig itt vagyok, alkotok, történeteket írok, és szurkolok az iparnak. De lehet, hogy már az utolsó játékomat rendeztem. Ki tudja? Ha így van, köszönöm, hogy játszottatok a játékaimmal.”

Forrás: PC Gamer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.