Lehet, hogy nem tetszik, de az Ubisoft most erősítette meg: a Far Cry többé nem arra fog építeni, ami naggyá tette. A Tencent támogatásával létrejött új leányvállalat révén a kiadó azt akarja, hogy a széria „hosszabb ideig” legyen játszható, erősebb online jelenléttel.
Évek óta a Far Cry-sorozat egyet jelent a vad nyílt világokkal, a karizmatikus főgonoszokkal és a káoszt szülő akcióval. A legutóbbi rész, a Far Cry 6 kifejezetten jól sikerült, de a rajongók már régóta komolyabb változásokat követelnek, hogy a franchise friss maradjon. A közösség természetesen kíváncsi, mit tartogat a Far Cry 7, amely hivatalosan még nincs bejelentve, de bizonyos részletek már kiszivárogtak.
A többjátékos mód kerül előtérbe
Az Ubisoft vezérigazgatója, Yves Guillemot a New Global Sports Conference rendezvényen (Game File beszámolója alapján) úgy nyilatkozott, hogy a cél a Far Cry esetében az, hogy „a többjátékos aspektust sokkal hangsúlyosabban toljuk előtérbe”, hogy a játékosok hosszabb ideig élvezhessék. A kiadó, amely hónapokkal ezelőtt a Tencent által pénzügyileg megtámogatott új leányvállalat alá sorolta a franchise-t, azt akarja, hogy az online komponens több legyen egy egyszerű játékmódnál: a teljes élmény szerves része.
A cél a játék élettartamának meghosszabbítása megosztott tartalmakkal és időtálló élményekkel, vagyis egyfajta „játék mint szolgáltatás” modell. A kampány mód persze továbbra is megmarad, és ez összhangban van a 2023-as jelentésekkel, amelyek szerint a Far Cry 7 fejlesztése mellett egy különálló többjátékos projekt is készül, amely egy alaszkai környezetbe helyezett extraction shooter lenne.
Az Ubisoft már korábban is kísérletezett ezzel a lehetőséggel: a Far Cry 6-ban kooperatív módot kaptunk a kampányban, de nem olyan többjátékos élményt, mint például a Far Cry 3-ban. Most azonban úgy tűnik, a cég egy sokkal robusztusabb online ökoszisztémát akar kiépíteni. Ezt támasztja alá az is, hogy egy álláshirdetésből kiderült: egyszerre több Far Cry-játék is készül. Emellett a franchise-t visszahozták Montrealba, és új vezetést neveztek ki.
Sandra Warren executive produceri posztot kapott, míg Drew Holmes, a Far Cry 5 írója, immár a teljes márka kreatív igazgatója. Ők gondoskodnak arról, hogy a Far Cry széria továbbra is kínáljon egyedi élményeket, de nagyobb hangsúlyt helyezzen a fejlődésre, a szezonális tartalmakra, a kooperatív játékmódokra, a többjátékos élményekre és a szolgáltatásalapú megoldásokra. Most már csak az a kérdés, mikor jelentik be hivatalosan a készülő projekteket.
Forrás: 3djuegos



