Úgy véli a szabadalmakkal és szellemi tulajdonokkal foglalkozó ügyvéd, hogy a Nintendo legújabb Pokémon-védjegyeit nem lett volna szabad elfogadni.
A minap a Gamesfray észrevette, hogy a múlt héten a Nintendo megszerezte az 12403397-es számú amerikai szabadalmat, amely védi a mellékkarakter megjelenítésének játékmechanikáját, vagyis egy karakter megidézését, valamint a mellékkarakter és az ellenséges karakter közötti csata irányítását. Ez egy hosszú leírása a klasszikus Pokémon-csatának. Úgy is nevezhetjük, hogy ez egy újabb szabadalom a nagy N arzenáljában a PocketPair által fejlesztett Palworld elleni jogi csatában. Ez nem az egyetlen szabadalom, amelyet a Nintendo megszerzett, hiszen a 12409387-es amerikai szabadalmat is elnyerte, amely a játékos karakterek más játékbeli tárgyakon való lovaglásának mechanikáját védi – egy másik pont, amely pontosan illeszkedik a PocketPair és a Palworld elleni küzdelmébe.
Függetlenül attól, hogy ki teszi ezt – legyen az a Nintendo, a Warner vagy bármely más szervezet –, soha nem jó látni, hogy a játékgyártók szabadalmat szereznek a játékmechanizmusokra. Kirk Sigmon szellemi tulajdonjogi és szabadalmi ügyvéd szerint azonban ezek a legújabb szabadalmak túllépik azt az általános haragot, amelyet a játékmechanizmusok szabadalmi oltalma vált ki a játékosokból. Sigmon szerint nem csak a szabadalmak tartalma és az általuk védett dolgok számítanak, hanem az is, hogy az Egyesült Államok szabadalmi és védjegy hivatala (USPTO) milyen kevés ellenállást tanúsított a Nintendo ellen, amikor ezeket a szabadalmakat megkérdőjelezték és alaposan megvizsgálták.
„Többnyire egyetértek a Nintendo szabadalmaival kapcsolatos számos online panasszal. Ezek az amerikai szabadalmi rendszer szégyenletes kudarca. Úgy tűnik, hogy az USPTO feladta és egyszerűen engedélyezte az ügyet, feltételezve, hogy a követelések elég szűkek vagy specifikusak ahhoz, hogy újak legyenek anélkül, hogy túl alaposan értékelte volna őket. Erősen ellenzem ezt az eredményt: véleményem szerint ezek a követelések semmiképpen sem voltak elfogadhatók. Ennek az engedélyezésnek nem lett volna szabad megtörténnie, pont. Az USPTO elszalasztotta a lehetőséget, és ez sok bizonytalanságot (és potenciálisan peres költségeket) fog okozni azoknak a fejlesztőknek és vállalatoknak, akik nem érdemlik meg. Nem azért hozták létre ezt, hogy egy nagy szereplő kijátszhatja a rendszert, túlzottan széles körű szabadalmat szerezzen, amelyet eleve nem lett volna szabad megkapnia, majd jogilag megkérdőjelezhető perrel fenyegetve zaklassa a potenciális versenytársakat,” mondta Sigmon.
Ezek a szabadalmak nem csak a Nintendo és a PocketPair közötti perre vonatkoznak, hanem számos más játékra is alkalmazhatók, és túl nagy hatalmat adnak a nagyvállalatoknak, hogy fenyegessék, akit akarnak, amikor csak akarják. Sigmon számára ez a szabadalmi rendszer eltorzítása, amelyben még mindig hisz. Olyan szabadalmak megszerzése, amelyekkel visszafordíthatja a helyzetet, és azt állíthatja, hogy a PocketPair megsérti azokat, pontosan összhangban van a Nintendo által a PocketPair és a Palworld ellen indított perben alkalmazott „hail mary” taktikával. Júliusban felmerült a hír, hogy a nagy N módosítja a meglévő szabadalmait, hogy azok jobban illeszkedjenek a PocketPair elleni érveihez.
Ahogy Sigmon rámutat, ezeknek a szabadalmaknak a legfélelmetesebb aspektusa az általuk teremtett precedens. Lehetséges, hogy ezeket a szabadalmakat visszavonják, ha egy Inter Partes Review ügyet sikeresen tárgyalnak. Tekintve, hogy ezek a szabadalmak milyen könnyen mentek át, nem tűnik érdemesnek bízni abban, hogy az USPTO ilyen szabadalmakat aprólékosan átvizsgál…
Forrás: WCCFTech, PCGamer, Gamesfray, USPTO 12403397, USPTO 12409387





