Egy játékos 15 év után lépett be apja World of Warcraft fiókjába, és egy olyan küldetést talált, amely több mint 500 eurót ér. Olyan ez, mintha egy tavalyi kabát zsebében egy nyerő lottószelvényt fedeznénk fel, csak éppen Azeroth világában.
Virtuális világokban megszokhattuk, hogy minél nagyobbak és valósághűbbek, annál gyakoribb, hogy a valós gazdaság és a videojáték gazdasága találkozik. A World of Warcraft esetében ez igaz a játékidő pénznemére, de a ritka kozmetikai tárgyakra is, amelyek értéküket a szűkösségből merítik. Most egy különleges eset kavarta fel a közösséget: egy játékos 15 év után belépett apja fiókjába, és elképesztő kincset fedezett fel.
Az Entity_Doctor nevű felhasználó a WoW subredditjén számolt be arról, hogy az eredeti gyűjtői kiadás exkluzív küldetését találta meg az egyik karakteren. A „We welcome you!” nevű küldetés különlegessége nem maga a feladat volt – mindössze egy NPC-vel kellett találkozni és beszélni –, hanem a jutalom. Magga, a Valley of Challenges területén, három kisállat közül engedett választani: egy kis ördög, egy panda és egy zergling közül.
Akkoriban egyszerű kis társak voltak, akiket csak megidézni lehetett, de a pet harcok bevezetésével valódi értékes játékelemekké váltak. Ha hozzátesszük, hogy az eredeti collector’s edition kulcsokat azóta sem pótolták, és az interneten ma már csak néhány darab bukkan fel, érthető, miért érnek több mint 500 eurót a kulcskereskedéseken vagy a másodlagos piacon. Ráadásul ma már, ha beírjuk a kódot, csak a kisállatokat kapjuk meg, a küldetés már nem létezik, ezért különösen ritka ez az eset.
A Redditen a vomitcoment191 nevű felhasználó így kommentálta a felfedezést: „Eleinte csak egy kisállatot lehetett választani a küldetésből. Nagyon nehéz volt dönteni, végül a Mini Diablo mellett maradtam. Nagyon örültem, amikor később megváltoztatták, és mindhárom elérhető lett. Minden olyan fióknak, amely még nem szerezte meg mindhármat, ez a küldetés bármikor elérhető lesz, akár bejelentkeznek, akár új karaktert hoznak létre.”
A King of Azmerloth nevű felhasználó pedig így reflektált: „Akik utálják a játékot, csinálhatnak bármennyi mémeket a süllyedt költség téveszméjéről, de a hosszú élettartam az egyik legnagyobb érv a WoW mellett. A játék modernizálódott, de lényegében ugyanaz maradt, amit 20 éve játszunk. Még az új játékosok számára is fontos érv, hogy a haladásod nem vész el: ha 10 év múlva visszatérsz, minden ugyanúgy ott lesz. Ez olyasmi, amit sok kisebb MMO soha nem tud garantálni.”
Így vált egy elfeledett fiók belépése váratlan kincsvadászattá Azeroth világában.
Forrás: MeinMMO



