Bár a „játék mint szolgáltatás” modell sorra kudarcot vallott és az exkluzív címek sem szaporodtak látványosan, a Sony büszkén hirdeti, hogy a PS5 a cég igazi aranytojást tojó tyúkjává vált. Az 136 milliárd dolláros bevétellel a PS5 minden eddigi PlayStation-generációt messze túlszárnyal.
Még 2-3 év van hátra, mielőtt a PlayStation 5 átadná helyét a PlayStation 6-nak, amely már most kiemelt prioritás a Sony számára. Bár sokan úgy vélik, hogy a jelenlegi konzolgenerációt ellentmondásos vállalati döntések és menet közbeni áremelések árnyékolták be, a valóság az, hogy a japán óriáscég minden eddiginél nagyobb sikereket könyvelhet el.
Az élőszolgáltatásos bukások ellenére is a PS5 lett a Sony aranytojást tojó tyúkja
Ahogy a PS5 ökoszisztémája beérett és kiforrottá vált, a Tokyo Game Show 2025 rendezvény tökéletes alkalmat kínált a Sony számára, hogy számvetést készítsen és sikereit hangsúlyozza. Hideaki Nishino, a Sony vezérigazgatója kiemelte, hogy a PlayStation célja egy olyan ökoszisztéma létrehozása, amely összeköti a játékosokat – ebben a digitális áruház és a szolgáltatások a folyamatos növekedés motorjai. A japán vezető elmondása szerint a PlayStation 5 2020 novembere óta összesen 136 milliárd dollárt termelt.
Ez az összeg messze meghaladja a PS4 107 milliárdját, a PS3 71 milliárdját, a PS2 44 milliárdját és az eredeti PlayStation 24 milliárdját is. Nishino hozzátette, hogy ezek az adatok az adott időszak átlagos dollár/jen árfolyamával kalkulált bevételeket tükrözik, és a PS5-korszak számításai tartalmazzák a még mindig aktív PS4 bevételeit is. A játékosbázis tovább nő: eddig több mint 80,3 millió PS5 fogyott, míg a PS4-ből 117,2 millió darabot adtak el.
A Sony még ennél is többet kereshetett volna
Nishino szerint a PlayStation Store fejlődése és a kiadói támogatás kulcsszerepet játszott a PS5 növekedésében és célközönségének elérésében (IGN). Ugyanakkor a Sony még nagyobb sikereket is elérhetett volna, ha nem bukik el a legtöbb „games as a service” próbálkozása. Számos projektet töröltek, elhalasztottak vagy röviddel megjelenés után leállítottak, ami több nagy stúdió – köztük a Bluepoint Games, a Bend Studios, a Naughty Dog és a Firewalk Studios – számára pénzügyi és erőforrás-veszteséget okozott.
A Concord kudarca után a Sony azt állítja, levonta a tanulságokat, és továbbra is kitart a szolgáltatásalapú játékok fejlesztése mellett. A Marathon és – ha nem kaszálják el – a Fairgames jövőre érkezik, miközben több belső stúdió is hasonló projekteken dolgozik. Ennek ellenére a PlayStation továbbra is a történetközpontú AAA-címekre helyezi a hangsúlyt: napokon belül érkezik a Ghost of Yotei, míg 2026-ban a Saros és a Marvel’s Wolverine várható. A vállalat korábban közölte, hogy évente 1-2 nagy exkluzív játék jelenik meg, így minden jel arra utal, hogy a PS6 is hasonló modellt követ majd – azzal a különbséggel, hogy a PlayStation 5 a jövőben is meghatározóbb szereplő marad, mint a PS4 volt a mostani generációban.
Forrás: 3djuegos



