Tovább mélyül a válság az Avalanche Studiosnál: a Contraband és Just Cause fejlesztője újabb elbocsátási hullámot jelentett be, amely most már a liverpooli irodák bezárásával is jár. A cég jövője egyre aggasztóbb képet mutat.
Az Avalanche Studios Group számára rosszul zárul a szeptember: a híres fejlesztőcsapat, amely a Just Cause sorozattal szerzett világhírnevet, és nemrég még az Xbox-exkluzív Contraband-on dolgozott, bejelentette, hogy végleg bezárja liverpooli irodáját. A döntést egy újabb, jelentős elbocsátási hullám is kíséri, amely a vállalat Malmö-i és Stockholm-i csapatait is érinti. A történtek összessége komoly aggodalmat kelt a cég jövőjével kapcsolatban.
A fejlesztő egy hivatalos közleményben számolt be a döntés hátteréről, amelyben röviden ismertette a leépítések okait és a vállalat jövőbeli terveit. „A jelenlegi iparági és üzleti kihívások fényében alaposan felülvizsgáltuk, hogyan biztosíthatjuk legjobban az Avalanche Studios Group hosszú távú sikerét” – kezdődik az üzenet. „Ez az áttekintés arra a nehéz döntésre vezetett bennünket, hogy változtatásokat kell végrehajtanunk munkaerőnkben és telephelyeinken.”
A közlemény szerint a leépítések nemcsak a liverpooli fejlesztőket érintik, hanem a Malmö-ban és Stockholm-ban dolgozó munkatársak létszámát is csökkentik „a játékaink igényeinek megfelelően”. Jelenleg a stúdió elsősorban arra összpontosít, hogy „teljes támogatást nyújtson minden dolgozónak ebben a nehéz időszakban”, és biztosította rajongóit arról, hogy „a változások ellenére továbbra is elkötelezettek vagyunk a fantasztikus játékok fejlesztése mellett.”
Leépítések és a Contraband leállása
Minden jel arra utal, hogy az Avalanche Studios Group helyzete egyre súlyosabbá válik. 2024 júniusában a stúdió meglepte a játékosokat azzal, hogy bezárta New York-i és Montreal-i irodáit – utóbbit ráadásul nem sokkal korábban vásárolta fel. Mintha ez nem lett volna elég, az Xbox idén augusztusban megerősítette, hogy a Contraband fejlesztése teljesen leállt; a redmondi cég hivatalos közleménye szerint ez végleges döntésnek tűnik.
Akárhogy is, a rossz hírek sorozata azt mutatja, hogy az Avalanche Studios történetének egyik legnehezebb időszakát éli. Hogy mi következik ezután, azt egyelőre nehéz megjósolni, de bőven van ok az aggodalomra a fejlesztőcsapat és munkatársai jövőjét illetően.
Forrás: 3djuegos



