Kissé ellentmondásos, amit a Microsoft állít és amit valójában tesz, ugyanis a kettő nem igazán vág össze a redmondi vállalatnál.
Az Xbox Game Pass jövedelmezőségét övező kérdések már a Microsoft játék-előfizetési szolgáltatásának piacra lépése óta jelen vannak. A 2017. június 1-jei indulás óta, és azóta is egyre inkább, ahogy a Microsoft különböző felvásárlásokkal (például a Bethesda és az Activision Blizzard megvásárlásával) növelte az előfizetés értékét, az általános vélemény az volt, hogy ez túl jó ajánlat ahhoz, hogy igaz legyen. A játékosok számára kétségtelenül remek lehetőség, de meddig tudja ezt fenntartani még a világ egyik legértékesebb vállalata?
Az Xbox vezetői, például Phil Spencer, többször is biztosították a rajongókat az Xbox Game Pass jövedelmezőségéről, és most Sarah Bond, az Xbox elnöke ismét megerősítette ezt a Tokyo Game Show során a japán Game Watch-nak adott interjúban: „Az elmúlt pénzügyi évben az Xbox Game Pass eladásai rekordmagas, 5 milliárd dolláros szintet értek el. Ez egy jövedelmező üzlet, és ahogy egyre több fejlesztő csatlakozik az Xbox Game Passhoz, úgy nőnek az alkotóknak fizetett összegek is, ezért úgy gondoljuk, hogy ez egy jó üzlet az alkotók számára.”
Ez azonban csak az érme egyik oldala. Október elsején a Microsoft sokkoló bejelentést tett, amikor az Xbox Game Pass árát 20 dollárról 30 dollárra emelte – ez egy laza 50%-os áremelés. Magyarországon is hasonló mértékű drágulás történt, így az előfizetés havi díja már 10 890 forint. Nem csoda, hogy a rajongók kritizálták Bond nyilatkozatát. Ha eddig is jövedelmező és mindenki számára előnyös üzlet volt, akkor miért volt szükség egy ilyen mértékű drágításra?
Igaz, Bond néhány nappal a bejelentés előtt adta az interjút, de mint az Xbox elnöke, nyilvánvalóan tisztában volt a tervekkel. Ha kijelentését szó szerint vesszük, az egyetlen lehetséges magyarázat az, hogy a szolgáltatás nem volt annyira jövedelmező, amennyire a Microsoft szerette volna. A vállalat ugyanis hatalmas összegeket költött az Xbox Game Pass kínálatának bővítésére – 75,4 milliárd dollárt az Activision Blizzard és 7,5 milliárdot a ZeniMax Media felvásárlására –, így most többet vár el az Xbox részlegtől.
Még az olyan nagy IP-k jelenléte ellenére is, mint a The Elder Scrolls, a Fallout, a DOOM, a Diablo vagy a Call of Duty, az előfizetések száma nem nőtt olyan mértékben, ahogy azt a Microsoft vagy egyes elemzők – például Michael Pachter – remélték. Mivel nem tud több előfizetőt szerezni, a Microsoft úgy tűnik, mostantól a meglévő előfizetőkből próbál több bevételt kisajtolni – a kérdés már csak az, hányan maradnak meg az új, magasabb ár mellett.
Forrás: WCCFTech, Game Watch



