TECH HÍREK – Azt hallani, hogy a cupertinói vállalat 2025-ös okostelefonjai nemcsak jól fogynak, hanem kifejezetten kiválóan teljesítenek.
Az iPhone 17 a várakozásoknál jobban szerepel, és az első értékesítési adatok erős lendületet adnak a vállalatnak az ünnepi szezon előtt. A Morgan Stanley szerint az iPhone 17 és az iPhone 17 Pro iránti kereslet meghaladja az előzetes becsléseket, ami kedvezőbb helyzetbe hozza az Apple-t. A cég kiemeli, hogy a cupertinói techóriás radikális átalakítás helyett a finomításra épülő stratégiája továbbra is vonzza a fogyasztókat. Annak ellenére, hogy az iPhone 17 nem hozott látványos vizuális változásokat, a teljesítmény és a felhasználói élmény folyamatos javulása elegendőnek bizonyul a vásárlók meggyőzéséhez. Ez megerősíti a vállalat régóta vallott meggyőződését, miszerint a következetesség és a megbízhatóság ugyanolyan hatékonyan ösztönözheti a frissítéseket, mint egy teljes megújítás.
Érdekes módon az iPhone Air még mindig nem debütált Kínában, ami megnehezíti a teljes termékcsalád globális keresletének felmérését. Mindazonáltal a Morgan Stanley elemzői úgy vélik, hogy az Apple kényelmesen növelheti az iPhone 17, iPhone 17 Pro és iPhone 17 Pro Max gyártását a kereslet kielégítése érdekében. E három modell erőssége arra utal, hogy a vállalat idén nem egyetlen készülékre támaszkodik, hanem mindhárom verzióra, hogy eredményeket érjen el.
A korai siker az iPhone 18-cal kapcsolatos elvárásokat is növeli, amely várhatóan hat új modellt kínál majd, köztük a vállalat első összehajtható iPhone-ját. Az elemzők szerint, mivel a felhasználók nagy része ragaszkodik a régebbi eszközökhöz, az Apple jó helyzetben van ahhoz, hogy a következő években ösztönözze a frissítéseket, és akár 2027-ig meghosszabbítsa a bevételek növekedését.
„Az elavult iPhone-ok frissítésre szoruló telepítési bázisa (az első összehajtható iPhone-nal és a következő ciklusban összesen hat új modell bevezetésével kombinálva) támogatja az iPhone-bevételek magas, egy számjegyű éves növekedését a 2027-es pénzügyi évig, még mielőtt bármilyen feltételezést tennénk az MI-vel kapcsolatban” – írta a Morgan Stanley.
Az Apple-nek nem kell minden évben újraterveznie az iPhone-t, hogy fenntartsa az eladások lendületét. A megközelítés, amely a dizájn és a folyamatos fejlesztések közötti egyensúlyt tartja szem előtt, továbbra is vonzó azok számára, akik frissíteni szeretnének. Ez a stratégia azt is mutatja, hogy az Apple hosszú távra tervez az iPhone-nal, biztosítva, hogy minden frissítés erősítse a következő modellt. Az Apple október végén teszi közzé a negyedéves eredményeit, amelyek világosabb képet adnak a bevételi adatokról és az új modellek teljesítményéről.
Forrás: WCCFTech, Morgan Stanley



