Az Xbox-nál memóriagondok nehezítik a fejlesztést, de a Final Fantasy rajongói és fejlesztői nem rettennek meg a kihívástól. Naoki Hamaguchi megerősítette, hogy sem a portolásra szánt idő, sem a multiplatform stratégia nem befolyásolja a stúdió terveit.
A Square Enix továbbra is stabilan halad előre a Final Fantasy VII Remake trilógia befejezése felé, bár a technikai nehézségek arra késztették a japán kiadót, hogy rövid időre megálljon és beszéljen ezekről a kihívásokról. A projekt rendezője, Naoki Hamaguchi hangsúlyozta, hogy a vállalat multiplatform stratégiája nem jelent akadályt a harmadik rész számára, ugyanakkor elismerte, hogy az egyik Xbox konzol memóriakezelése komoly fejtörést okozott a csapatnak – és nemcsak nekik, hanem más nagy stúdióknak is.
A Tokyo Game Show 2025 alatt az Easy Allies-nak adott interjúban Hamaguchi kifejezte elégedettségét a jelenlegi munkával kapcsolatban – mind a remake harmadik részén, mind pedig a többi platformra történő portolás kapcsán. Ugyanakkor, amikor az Xboxról és a 2020-as első remake-ről, illetve a Final Fantasy XVI-ról kérdezték, nem habozott kiemelni a technikai problémákat: „Mint sok más kiadó, mi is észleltünk néhány memóriakezelési problémát más platformokhoz képest.”
A Final Fantasy VII Rebirth-nek továbbra sincs megjelenési dátuma Xbox Series X-en vagy Nintendo Switch 2-n. A Battlefield 6 kapcsán Christian Buhl, az Electronic Arts technológiai igazgatója szintén beszélt a Xbox Series S korlátairól, rámutatva, hogy „kevesebb memóriával rendelkezik, mint egy középkategóriás PC”. Mindez, a Game Pass Ultimate és a Game Pass for PC közelmúltbeli áremeléseivel együtt, kissé ellentmondásos képet fest a márkáról.
A multiplatform stratégia nem hátráltatja a fejlesztést
Ennek ellenére Hamaguchi leszögezte, hogy a Square Enix multiplatform stratégiája semmilyen módon nem lassítja a saga fejlődését. Bár a Rebirth még nem kapott megjelenési dátumot Xbox Series-re vagy Switch 2-re, az a tény, hogy a Final Fantasy VII Remake átlépi a konzolhatárokat, biztató jel a második rész jövőbeli megjelenése szempontjából. „Külön csapatokat jelöltünk ki minden platformra, így a fókuszunk egyáltalán nem befolyásolja a fejlesztést” – magyarázta Hamaguchi. Hozzátette, hogy a fő fejlesztőcsapat szerint az új rész munkálatai „tökéletesen haladnak”.
Végül, amikor a Nintendo Switch 2 és a Steam Deck teljesítményét hasonlította össze, Hamaguchi úgy jellemezte őket, mint „valóban összevethetők a PS5-tel és az Xboxszal”. Ezzel a japán kreatív világossá tette, hogy a Square Enix nemcsak az otthoni konzolokon akar jelen lenni, hanem a hordozható eszközök piacán is terjeszkedni kíván.
Forrás: 3djuegos



