Electronic Arts: a 20 milliárd dolláros adósság egy időzített bomba?

Az Electronic Arts és az új tulajdonosok egy kis problémával nézhetnek szembe… vagy talán nem is olyan kicsivel.

 

Megjelent az Alinea Analytics legújabb heti hírlevele, és elemzőjük, Rhys Elliott szóba hozta az 55 milliárd dolláros Electronic Arts felvásárlás témáját. Kiemelte a 20 milliárd dolláros adósságot, amelyet mások már korábban is az Electronic Arts közelgő leépítéseinek lehetséges okaként emlegettek. Az IP-értékesítések és/vagy a stúdiók eladása is terítéken lehetnek. A BioWare egyértelműen a fő jelölt, de Elliott a Motive-ot (amely jelenleg az Iron Man egyjátékos játékot fejleszti, és a Battlefield 6-ban is segít) is megemlítette mint egy másik stúdiót, amelytől megszabadulhatnak.

„A 20 milliárd dolláros adósság egy ketyegő időzített bomba. Bár az Electronic Arts cash flow-ja (2–2,5 milliárd dollár) bizonyára hozzájárulhat az adósság törlesztéséhez, a 20 milliárd dolláros, junk kategóriás (B minősítésű) adósság mégis fenyegető árnyékot vet. A tőkeáttételes kivásárlások világában ez a fajta adósság gyakran ‘hatékonyságot’ jelent, ami PR-szlengben tömeges elbocsátásokat és leépítéseket jelent. Számítsunk elbocsátásokra, távozásokra és költségcsökkentésekre, valószínűleg jelentős mértékűekre.”

Az elemzés kitért arra is, hogy a költségcsökkentések nagy része a pénzt hozó sportjátékok területén kívül fog történni, de semmi sem lesz biztonságban a hatékonysági intézkedésektől. Minden, ami nem szolgáltatás vagy lassan épül fel, elsőként jut a vágódeszkára. Elliott szerint sok menedzser fel fogja tenni a kérdést: „Miért tartsunk meg egy 200 millió dolláros RPG-csapatot, amikor a FIFA-kártyák pénzt nyomnak?” Az olyan egyjátékos stúdiók, mint a BioWare (Mass Effect) és a Motive (Iron Man) vannak a legnagyobb veszélyben. A BioWare már a kivásárlás előtt is a menedzsment célkeresztjében volt, és Elliott szerint a stúdió LGBTQI+-barát jellegének, valamint emberi jogi témáinak felvállalása további problémákat jelenthet.

Az elemzés ezután kiemelte a PIF-et, a szaúd-arábiai kormány szuverén állami befektetési alapját. Elliott úgy véli, hogy az Electronic Arts felvásárlása elsősorban a PIF portfóliójának hosszú távú diverzifikálására irányuló kísérlet, mivel az alap el akar mozdulni az olajipartól, és el akarja feledtetni a világgal az országban fennálló emberi jogi problémákat.

Ez a tranzakció csak a legújabb egy hosszú sorban, amely magában foglalja a Nexon, a Take-Two, a Capcom, a Nintendo és az Embracer Group irányába történt befektetéseket is. A PIF megszerezte a Scopely-t is, amely később megvásárolta a Niantic játékdivízióját.

Forrás: WCCFTech, Substack

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.