A Netflix gaming jövője: a generatív MI lesz a játékfejlesztés kulcsa – akár tetszik a játékosoknak, akár nem!

Bár a játékosok folyamatosan bírálták használatát, a Netflix eldöntötte: szerintük a jövő a generatív MI alkalmazásában rejlik. A vállalat nemrég álláshirdetést tett közzé, amelyben játékfejlesztésért felelős generatív MI-igazgatót keres.

 

A generatív mesterséges intelligencia példátlan sebességgel terjedt el a vállalatok és a felhasználók körében, így csak idő kérdése volt, hogy elérje a videojáték-fejlesztés világát is. Valójában már most is számos olyan cégről tudunk, amelyek örömmel alkalmazzák ezt a technológiát digitális élmények létrehozására – ehhez a trendhez csatlakozott most a Netflix is. Legalábbis erre utal az az álláshirdetés, amely bepillantást enged a cég terveibe a Netflix Games márkanév alatt futó játékok fejlesztését és menedzselését illetően.

A Netflix hivatalos weboldalán (via Insider Gaming) közzétett hirdetés szerint a vállalat „Director of Generative AI for Digital Titles” pozícióra keres szakembert. Konkrétan olyan személyt szeretnének megtalálni, aki „a generatív MI stratégiáját és alkalmazását irányítja a teljes játékszervezetünkön belül”. Az elképzelés célja, hogy „új, jelentőségteljes és skálázható élményeket hozzunk létre a játékosok számára a legmodernebb MI lehetőségeinek kihasználásával”.

A hirdetésben szereplő részletek szerint a Netflix azt szeretné, ha új igazgatójuk „alakítaná és bővítené” a vállalat megközelítését a generatív MI terén. A cél, hogy a technológiát arra használják, hogy feltérképezzék a játékok „alapképességeit”, „funkcióit” és „teljesen új játékmeneti lehetőségeket”. Ehhez a kiválasztott jelöltnek arra kell alapoznia munkáját, ami „technológiailag megvalósítható” és ami „összhangban van a játékosok elvárásaival”.

 

A fejlesztők elutasítják az MI szerepét a videojátékokban

 

Nem ez az első alkalom, hogy egy nagyvállalat kinyilvánította szándékát videojátékok generatív MI segítségével történő fejlesztésére, és már jól ismerjük a fejlesztők reakcióit az ötletre. A Microsoft például már bemutatta a Muse nevű eszközt, amely „játékmenet-részleteket, akciókat vagy akár mindkettőt” képes generálni, ám a fejlesztők élesen bírálták az újítást, mondván, hogy az nem kínál valódi előnyöket a költségcsökkentésen kívül.

Ez a vita az elmúlt napokban újra fellángolt az EA felvásárlása kapcsán is, amelyet részben a Szaúd-arábiai Közbefektetési Alap (PIF) által vezetett befektetői konzorcium hajtott végre. A Financial Times szerint az új tulajdonosok az MI használatára építik üzleti stratégiájukat, hogy a következő években növeljék a vállalat nyereségét. Így, bár a technológia használata továbbra is komoly kritikákat vált ki a fejlesztői közösségből, minden jel arra mutat, hogy a cégek a generatív MI felé veszik az irányt.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.