A Clair Obscur: Expedition 33 eredetileg egy „brit The Walking Dead” lett volna zombikkal, gőzgépekkel és földönkívüliekkel, de a fejlesztők már a kezdetektől tudták, hogy az első felvonás egyik legmegrázóbb eseménye semmiképp sem maradhat el. A játék vezető írója megerősítette, hogy a projekt teljesen más irányból indult, ám egy drámai újrakezdés mindent megváltoztatott.
A Clair Obscur: Expedition 33 nemcsak az év egyik legnagyobb meglepetése volt, hanem „iránytűként” is szolgált számos fejlesztőstúdió számára egy olyan iparágban, amelynek egyre nehezebb nagyköltségvetésű játékokat előállítania. A siker egyik kulcsa a Sandfall Interactive RPG-jének története volt, amely azonban korántsem volt egyszerűen megalkotható: a fő író, Jennifer Svedberg-Yen szerint az eredeti projekt teljesen másról szólt, és csak egy teljes fejlesztési újrakezdés után született meg a ma ismert drámaibb, érzelmesebb megközelítés. (Figyelem, spoiler: az alábbiak az első felvonás eseményeit és szereplőinek sorsát érintik.)
A TheGamer-nek adott interjúban Svedberg-Yen elárulta, hogy a projekt újraindításáról a játék rendezője, Guillaume Broche döntött. „Guillaume felhívott, és azt mondta: ‘Rendben, újrakezdjük. Teljesen az alapoktól kezdünk mindent.’” – idézte fel. Az eredeti koncepció egy viktoriánus Angliában játszódó történet volt, steampunk környezetben, zombikkal és földönkívüliekkel – egy karakterközpontú The Walking Dead-ként elképzelve. Az új befektetők azonban arra ösztönözték a csapatot, hogy „merjenek nagyobban gondolkodni”.
Így született meg a Clair Obscur: Expedition 33, egy Belle Époque-korszak ihlette, a veszteség tematikáját középpontba helyező történet, amelynek narratív motorja egy mélyen személyes kérdésből indult: „Mi lenne a legrosszabb dolog, ami történhet veled?” Broche édesanyjának válasza – „elveszíteni egy gyermeket” – lett a játék érzelmi szíve.
Clair Obscur: Expedition 33 nem mindig ilyen volt – de egy haláleset már a kezdetektől elkerülhetetlen volt
A játék egyik legtöbbet emlegetett pillanata az első felvonásban történik, amikor Gustave, a látszólagos főhős, váratlanul meghal. Svedberg-Yen szerint ez a fordulat már a legelső naptól kezdve a történet központi eleme volt: „Tudtuk, hogy ez meg fog történni. Az egész arról szólt, hogyan vezessük el a karakterek érzelmi útját ehhez a ponthoz.” A forgatókönyvíró azt is kritizálta, ahogy sok játék „összecsapott” módon próbál érzelmi súlyt adni egy karakter halálának. „Amikor írsz, minden egyes karaktert játszol magadban, és megérted, hogyan reagálnak a történtekre. Mindennek érzelmi logikája kell legyen.”
Kiemelt szerepet kapott a szinkronszínészgárda is, amelyben hollywoodi sztárok, például Andy Serkis és Charlie Cox is közreműködnek, Jennifer English és Ben Starr oldalán. Svedberg-Yen, aki hangrendezőként is dolgozott, elismerte, hogy eleinte félelemmel töltötte el ilyen kaliberű színészeknek írni: „Azt gondoltam: ‘Méltók ezek a szavak Andy Serkishez?’” Az élmény azonban „szürreális” volt, és kiemelte, hogyan adott minden előadó új érzelmi mélységeket a történethez.
A jövőbe tekintve Svedberg-Yen megerősítette, hogy a csapat elsődleges célja most a technikai hibák javítása és a játékosélmény finomítása. „Nagyon arra koncentrálunk, hogy kijavítsuk a hibákat és gondoskodjunk a felhasználói élményről.” – mondta. Ugyanakkor nem zárta ki a jövőbeni DLC lehetőségét sem: „Ha leülepszik a por, elkezdünk ezen is gondolkodni.”
Forrás: 3djuegos



