A találkozó, ahol minden félresiklott – Peter Molyneux szerint az EA „idióták gyülekezete volt” már 30 éve is, és soha nem felejti el, amit ott látott

„Egy rakás idióta voltak” – mondja Peter Molyneux arról a 30 évvel ezelőtti Electronic Arts-ról, amelyhez pályafutása elején csatlakozott. Bár később az Xbox egyik legsikeresebb sorozatát, a Fable-t alkotta meg, a legendás fejlesztő máig nem tud szabadulni attól a sokkoló első benyomástól, amelyet az EA hagyott benne.

 

Ha ma valaki előhozza a nevét, sok fiatal játékos talán csak homályosan emlékszik rá, pedig Peter Molyneux negyedszázaddal ezelőtt az iparág egyik legnagyobb sztárja volt. A Fable és a Black & White megalkotója akkoriban minden fejlesztőcsapat álomprojektvezetője volt, és az egyik legnagyobb kiadó, az Electronic Arts is vele akart dolgozni. Molyneux a Bullfrog Productions élén dolgozott, és itt indította el első, úttörő jelentőségű projektjeit. Az ígéretes kezdet azonban nagyon hamar rémálommá vált – saját elmondása szerint a vállalat vezetőivel való tárgyalás „olyan volt, mintha egy rakás idiótával kellene beszélgetnie”.

Molyneux és az EA története az 1990-es évek elején kezdődött. Jóval azelőtt, hogy csatlakozott volna a Microsoft-hoz és elindította volna a Fable-t, a brit fejlesztő társalapítóként hozta létre a Bullfrog Productions-t, ahol olyan legendás címeket készítettek, mint a Populous és a Theme Park. Az EA adta ki ezeket a játékokat, de a brit stúdió sikere után az amerikai óriás 1995-ben felvásárolta a céget. A felvásárlást követően két év katasztrófa következett, végül Molyneux elhagyta az általa alapított stúdiót.

Az Edge-nek adott interjúban Molyneux felelevenítette azt az első igazgatósági találkozót, amikor lezárták a Bullfrog felvásárlását – és a tapasztalatot máig nem felejtette el: „Olyan volt, mintha egy iskolai játszótérre léptem volna be, tele idiótákkal. Ez volt az első board meetingem, és teljesen padlóra kerültem. Idióták voltak – ugráltak az asztalokon és ordítoztak. Egyáltalán nem erre számítottam.”

Nem meglepő módon a kapcsolat gyorsan megromlott. A „fojtogató vállalati kultúra” miatti frusztráció végül arra késztette Molyneux-t, hogy három év után távozzon. Saját bevallása szerint a döntés egy italozós este után született meg kollégájával, Tim Rance-szel, amikor közösen írták meg lemondólevelüket, amelyet közvetlenül az akkori vezérigazgatónak, Larry Probst-nak küldtek el. „Nagyon nehéz volt számomra, mert az egész érzelmi világom a munkatársaim köré épült. Nem volt szociális életem, és ezt elvették tőlem.”

Bár a történet akár karrierje végét is jelenthette volna, éppen ellenkezőleg: ez lett az a fordulópont, amely új irányt szabott számára. Molyneux megalapította a Lionhead Studios-t, ahol olyan korszakalkotó játékokat készített, mint a Black & White és a Fable. Ironikus módon az EA-val való szakítás ellenére a kiadó később is együttműködött vele néhány projektben.

Forrás: GamesRadar

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV