PlayStation 5 Pro: képes a path tracingre a Gaijin szerint!

A War Thunder és az Enlisted kapcsán ismert stúdió úgy véli, hogy a Sony félgenerációs konzolfrissítése képes erre a modern vizuális technológiára.

 

A WCCFTech megkérdezte a War Thunder és a Dagor Engine programozóit, hogy a PlayStation 5 Pro támogatni tudja-e az új, a játék Leviathan frissítésével nemrég PC-re bevezetett path tracing globális megvilágítási technológiát. Perneky László, a vezető programozó így válaszolt: „Technikailag lehetséges, az egyetlen kérdés a teljesítmény. Ez azonban egy jövőbeli döntés. Először a konzolok számára a sugárkövetés (RT) támogatásának kiadására koncentrálunk, a PTGI (path tracing-alapú globális megvilágítás; remélhetőleg hamarosan) kivételével minden effekttel. Ezután jobb képet kapunk arról, hogy mennyi GPU-kapacitásunk van a PTGI beépítéséhez, és hogy tudunk-e változtatásokat végrehajtani, hogy az illeszkedjen a rendelkezésre álló kapacitáshoz.”

Talán emlékezhetünk arra, hogy körülbelül egy éve hasonló kérdést kapott Mark Cerny, a PlayStation 5 Pro vezető rendszertervezője, aki eléggé óvatosan fogalmazott: „A kérdés megválaszolásának egyik nehézsége, hogy nagyon sok stratégia létezik a sugárkövetés vagy a path tracing megvalósítására. Csak egy példát említve: az Alan Wake 2-t működtető engine nagyon-nagyon különbözik a Cyberpunk 2077-et működtető engine-től. Nagyon habozom azt mondani, hogy a PlayStation 5 Pro képes-e vagy sem a path tracingre, de ha PlayStation 5 Pro-n akarjuk megvalósítani, akkor nagyon optimalizált stratégiára van szükségünk.”

A mai napig egyetlen játék sem vezette be a path tracinget a PlayStation 5 Pro-n. A War Thunder lehet a legjobb esély a konzol számára, hogy ezt megvalósítsa, mivel nem teljes értékű path tracingről van szó, hanem csak PTGI-ről. Azonban valószínűbb, hogy a konzolosoknak a PlayStation 6-ig várniuk kell, hogy megfelelő path tracing támogatást kapjanak.

Anton Yudintsev, a Gaijin vezérigazgatója a War Thunder és/vagy az Enlisted Nintendo Switch 2-re való portolásával kapcsolatban elmondta, hogy mindig szívesen vannak az elsők között, akik támogatják az új eszközöket, ezért mindenképpen fontolóra veszik a játékok Switch 2-es verzióinak elkészítését, de még mindig várnak a kért Switch 2 devkitekre.

Ha egy olyan nagy fejlesztő mint a Gaijin még mindig a Switch 2 fejlesztői készleteire vár, akkor úgy tűnik, hogy a Nintendo valóban így akarja megakadályozni a sok vacak játékot (shovelware) a Nintendo eShopon.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.