Battlefield 6: tengeri csaták is lesznek? Mi a titka a jó teljesítményének?

A DICE és az Electronic Arts új lövöldéje már a megjelenés küszöbén áll, és minden esélye megvan arra, hogy az ősz egyik legnagyobb sikere legyen.

 

Eljött az idő, hogy a Battlefield Studios és az Electronic Arts a Battlefield 6 jövőjéről beszéljen. A játék hivatalos weboldalán megjelent legújabb blogposztban a stúdió megosztott néhány adatot a Battlefield Labs tesztjeiből, majd bemutatta azokat a frissítéseket és változásokat, amelyeket a tesztelésben és a nyári bétában részt vevő játékosok is észrevehetnek, amikor a játék pénteken megjelenik.

„A szezonokon túl is sok mindenre lehet számítani, mivel csapatunk továbbra is elemzi a Battlefield Labs adatait, figyeli a játékosok visszajelzéseit, és új ötleteket dolgoz ki a jövőre nézve, köztük egy izgalmas új Battle Royale-változattal. Emellett a tengeri hadviselés iránti kérések, valamint a rajongók kedvenc kis helikopterének visszatérése sem maradt figyelmen kívül. Nagyra értékeljük az összes javaslatot, és szeretnénk, ha tudnátok, hogy figyelünk rátok” – áll a bejegyzésben.

A nemrég bemutatott első szezon menetrendje nem tartalmazza sem a tengeri hadviselés bevezetését, sem a Little Bird helikopter visszatérését. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ezek a funkciók ne érkeznének meg a második vagy harmadik szezonban. A Battlefield Studios szerint ez továbbra is része a játék jövőjéről szóló terveknek.

 

A klasszikus részek szellemiségét idézik meg

 

A PC Gamer legfrissebb számában exkluzív interjúk olvashatók többek között a Criterion és a DICE fejlesztőivel. Sokan emlékeznek még arra az időre, amikor a sorozat igazán fantasztikus volt – például a Bad Company 2, a Battlefield 3 vagy a Battlefield 4 idején. A DICE tisztában van ezzel, és korábbi interjúiban többször is említette a sorozat legjobb korszakait. „Amikor eldöntöttük, hogy a közeljövőben szeretnénk valamit csinálni, megnéztük a hasonló korszakból származó Battlefield-játékokat. Tudtuk, hogy a Battlefield 3 és 4 a rajongók kedvencei, ezért arra koncentrálunk, ami működött, és reméljük, hogy ez a Battlefield 6-ban is visszhangra talál majd a játékosok körében” – mondta Nika Bender vezető producer.

A Battlefieldet sokan az intenzív, kaotikus tűzharcokkal azonosítják, ahol az épületek összeomlanak és a romok mindenfelé repülnek – ez egyfajta kontrollált érzékszervi túlterhelés. Akármilyen problémák is sújtották a sorozatot az évek során, a rombolhatóság mindig is az egyik legerősebb eleme volt. A Battlefield 6 várhatóan ezen a téren is kiemelkedőt nyújt majd, hiszen már most is hibátlanul működik. Nem véletlen, hogy a PC Gamer megkérdezte Christian Buhl technikai igazgatót a „titkos összetevőről”.

„Talán az egyetlen varázslatos trükk az, hogy nem fejlesztettünk PlayStation 4-re vagy Xbox One-ra. Így meg tudtuk emelni a memória- és CPU-szinteket, ami nyilvánvalóan segítette a teljesítmény javítását. Nem próbáljuk például a játékot PlayStation 4-en futtatni. Emellett rengeteg munka, tesztelés és optimalizálás kellett. Természetesen a Frostbite motort használjuk, amit kifejezetten a Battlefield számára fejlesztettek – a rombolásra. Ezek a motor alapvető elemei. Amikor azt mondom, hogy teszteltük és kijavítottuk a problémákat, néha maga a Battlefield csapata oldotta meg őket. Nem volt semmilyen csodaszer, csak rengeteg tesztelés, iteráció és kemény munka” – mondta Buhl.

A Battlefield 6 már a bétában is meggyőző teljesítményt mutatott, bár egyesek szerint ezt az is segítette, hogy a teszt kisebb pályákra fókuszált. Buhl szerint ez szándékos volt, mivel a cél az volt, hogy a fegyveres harcokra koncentráljanak és azokat tökéletesítsék, amit kisebb pályákon egyszerűbb megvalósítani. Elismerte, hogy ezek technikailag a legegyszerűbbek voltak, de hozzátette, hogy a „nagyfiúk” is jelen lesznek és megfelelően fognak működni a megjelenéskor.

A Battlefield 6 október 10-én jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re.

Forrás: WCCFTech, Electronic Arts, PC Gamer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.