„Nem hiszem, hogy jól működne” – mondja Ken Levine, aki egyáltalán nem irigy a BioShock 4-et készítő csapatra, sőt, szerinte jobban is jártak nélküle. A Judas lehetőséget ad neki arra, hogy jóvátegye az Irrationalnál töltött éveket.
Amióta először láttuk a játék bemutatkozó előzetesét a 2022-es The Game Awards-on, az egyik legnagyobb kérdés az volt, hogy a Judas mennyiben tekinthető újabb BioShock-nak, amit Ken Levine alkotott. Évekkel azután, hogy botrányos körülmények között távozott a franchise-tól és bezárta az Irrational Gamest, új stúdiója, a Ghost Story Games egy belső nézetű sci-fi kalandjátékkal tért vissza, amely több ponton is ismerősnek hatott a rajongóknak.
A helyzetet tovább fokozta, hogy már egy ideje keringenek a pletykák egy új BioShock-ról, és úgy tűnik, Levine-t ez teljesen hidegen hagyja. Egy interjúban, amelyet a MrMattyPlays-nek adott, világossá tette, hogy semmilyen módon nem vesz részt az új rész fejlesztésében – még tanácsadóként sem –, és ennek kifejezetten örül is. „Szerintem az a helyzet, hogy ha én csak úgy beugranék, és elkezdenék A-t, B-t, C-t mondani… nos, így nem készülnek a játékok. Ott kell lenned minden nap. Lehet, hogy egyik nap zseniálisnak érzed az ötletedet, aztán másnap már a világ legnagyobb idiótájának tartod magad. Szóval szerintem nem lehet csak úgy azt mondani: ’Hívjuk fel Kent, majd ő beugrik és bedob egy ütős ötletet.’ Nem hiszem, hogy ez működne, még akkor sem, ha valaki ezt akarná – ami szerintem amúgy sem így van.”
Levine számára a kreatív szabadság a legfontosabb
Az interjú további részeiből egyértelmű, hogy Levine-nek nincs problémája azzal, ha mások viszik tovább az örökségét. Visszaemlékezett arra is, hogy mennyire kiégett a sorozattól, amikor úgy döntött, hogy kilép a BioShock 2 után. „Sokkal nehezebb volt, amikor a BioShock 2 történt, mert más irányba akartam elmenni, és egy ideig nem volt világos, hogy ez megvalósulhat-e. Erről voltak nézeteltérések.”
Tekintve a Judas eddig ismert részleteit, könnyű párhuzamot vonni közte és a BioShock között, ám Levine ugyanebben az interjúban hangsúlyozta, hogy a felszín alatt sokkal több rejlik. Bár egy ideje nem beszélt narratív örökségéről, egyértelmű, hogy a filozófia ott van az új játékban, amelyet jóval újrajátszhatóbbnak és több lehetőséget kínálónak ír le, mint a BioShock-ot. Ráadásul most teljes kreatív szabadsága van. „Őszintén szólva – és igen, ez önző dolog –, a Judas esetében nálam van az utolsó szó” – mondta Levine, utalva azokra a kompromisszumokra, amelyeket a BioShock Infinite eredeti víziójával kapcsolatban kellett kötnie.
Ez a kreatív szabadság valószínűleg a hosszú fejlesztési idő egyik oka is. Jason Schreier egy 2017-es jelentésében arról számolt be, hogy Levine új játékának fejlesztése kaotikus volt, részben a folyamatosan változó prioritások és vélemények miatt. Ez még egy dolog, ami összeköti a két projektet. Az új BioShock fejlesztése is döcögősnek tűnik: nemrég visszahívták Rod Fergusson-t, hogy rendet tegyen és segítse a játék befejezését.
Forrás: 3djuegos



