A brit Blue Dot Games merész húzással száll be a többjátékos lövöldék világába: az ‘83 egy alternatív hidegháború idején játszódó taktikai shooter, amely nem a Battlefield 6 babérjaira tör, hanem valami egészen mást kínál. Mégis, a játék több egyidejű játékost vonultat fel, mint az EA legújabb lövöldéje, és hamarosan ingyen kipróbálható lesz. A Rising Storm veteránjai által fejlesztett projektben 80 játékos küzd majd egyszerre.
A Battlefield 6 érkezése hosszú várakozás után zajlik, de a brit Blue Dot Games más irányba indult: az ‘83 című új taktikai lövöldéjük egy alternatív hidegháborús világban játszódik, és távol áll attól, hogy közvetlenül versenyezzen az EA népszerű sorozatával. A kisebb stúdió és a szerényebb költségvetés miatt a fejlesztők nem is akarnak „nagyot mondani”, inkább egy olyan középutat keresnek, amely a Battlefield pörgését és a Hell Let Loose stratégiai mélységét ötvözi – realisztikus, mégis elérhető élményt kínálva, több játékossal, mint az EA új címében.
Az ‘83 eredetileg az Antimatter Games égisze alatt született meg, amelyet 2013-ban alapított Tony Gillham, a Rising Storm sorozat egyik veteránja. A stúdió bezárása után Gillham létrehozta a Blue Dot Games-t, hogy megmentse és új életre keltse a projektet. Négy év fejlesztés után, az Unreal Engine 5 erejét kihasználva, az ‘83 hatalmas, 40 kontra 40 játékost felvonultató összecsapásokat ígér, látványos terepekkel és testvéri versengéssel a rivalizálás helyett.
Realisztikusabb, mint a Battlefield 6
A PCGamesN-nek adott interjúban Gillham világossá tette, hogy az ‘83 nem akarja „ellopni a Battlefield 6 terepét”. „Egy ekkora franchise ellen versenyezni eleve elveszett ügy” – mondta, hozzátéve, hogy a céljuk olyan játékosokat megszólítani, akik intenzív harcot keresnek, de nem feltétlenül vágynak Michael Bay-féle robbanáscunamira. A stúdió filozófiája az úgynevezett „elérhető valóság”: elmélyült, taktikus, de mégis lendületes játékmenet, amely nem igényel órákon át tartó sessionöket.
A brit fejlesztők tisztában vannak vele, hogy a 80 játékos egy pályán már önmagában olyan elem, amit a Battlefield 6 sem kínál – különösen azután, hogy a Battlefield 2042 128 fős Conquest módját a rajongók vegyesen fogadták. Az ‘83 ezzel szemben inkább a szimulációs élményt helyezi előtérbe, nem az arcade-hangulatot.
A realizmust sem hanyagolták el: a Blue Dot Games orosz veteránokkal is konzultált, hogy a szovjet katonák párbeszédei hitelesen hangozzanak még a fiktív történetben is. Gillham szerint az apró részletekre fogékony közösség így válik elkötelezett rajongótáborává: „Ha érzik, hogy érted őket, a legjobb nagyköveteiddé válnak.” Ez a hitelesség az, amivel az ‘83 ki akar tűnni a túlzsúfolt shooter-piacról.
A fejlesztők azt is bejelentették, hogy minden utólagos tartalom – új pályák, frakciók – teljesen ingyenes lesz, így elkerülik a közösség kettészakadását. Fizetni csak kozmetikai elemekért kell majd. Az ‘83 új demója október 13-án érkezik a Steam Next Festre, és könnyen lehet, hogy ezzel a játék az idei év egyik legkellemesebb meglepetése lesz.
Forrás: 3djuegos



