Október egyik legnagyobb meglepetése az Absolum, amely PC-n, PS4-en, PS5-ön és Nintendo Switchen is megjelent, ám az Xbox-változat teljesen kimaradt. A fejlesztők szerint ez nem véletlen: a kisebb csapat más platformokat helyezett előtérbe, és jelenleg sem tervezik a Series X|S kiadást.
Az Absolum csendben robbant be 2025 októberében, és pillanatok alatt az év egyik legjobb játékává vált. A beat’em up stílust roguelite elemekkel és kézzel rajzolt látványvilággal ötvöző alkotás elvarázsolta a közösséget és a kritikusokat egyaránt. Többen már most „az év alulértékelt sikerének” tartják, és nem kizárt, hogy a The Game Awards 2025 egyik díjkategóriájában is feltűnik majd.
Az Absolum nem jön Xbox Series X|S-re
A játék PC-n, PS4-en, PS5-ön és Switchen is hatalmas elismerést kapott, így természetes, hogy az Xbox-tulajdonosok is érdeklődve kérdezték: mikor jön a port? A választ azonban maguk a fejlesztők adták meg az Absolum hivatalos Discordján. A közösségi menedzser elmondta, hogy a csapat kicsi, ezért a kiadáskor azokra a platformokra koncentráltak, amelyek gyorsabban hoztak bevételt. „Az Xbox nem élvezett prioritást, és jelenleg nem is szerepel a terveink között,” fogalmazott. Később hozzátette: „Most nincs tervben Xbox-verzió, de ki tudja, mit hoz a jövő?” – olvasható a Pure Xbox beszámolójában.
A döntés sok Xbox-játékos számára csalódás, de az indie és AA fejlesztőknél nem ritka, hogy a korlátozott erőforrások miatt csak bizonyos platformokra koncentrálnak. Több rendszeren való megjelenés ugyanis komoly extra költségekkel jár – a QA-tól a támogatásig –, amit egy kis csapat nem mindig tud egyszerre vállalni.
Bár a stúdió hosszú távon nem zárta ki teljesen az Xbox-változat lehetőségét, egyelőre semmi konkrétumot nem ígértek. Az Absolum október 9-én jelent meg, a kritikai visszhang szinte kifogástalan: Metacritic-átlaga 87, míg a Steam-felhasználói értékelései 90% felett járnak.
Forrás: 3djuegos



