Battlefield 6: remek eladásokkal máris kasszasiker lett?

Bár hivatalos eladási adatokat még nem közölt az Electronic Arts, egy elemző cég hírlevele fényt derített a kiemelkedő eredményekre.

 

A Steamen elért egyidejű játékosszám már előre jelezte, hogy a Battlefield 6 komoly sikert arathat. Azonban az Alinea Analytics legújabb hírlevele még pontosabb képet ad a helyzetről, mivel más platformok adatait is tartalmazza. Az elemzőcég szerint a játékból már több mint 6,5 millió példány kelt el PC-n és konzolokon, ezzel több mint 350 millió dolláros bevételt termelve – megközelítve a Call of Duty eladási szintjét, amelyet az Electronic Arts kifejezetten célként tűzött ki.

A játékosok több mint fele (56,7%) a Steamen vásárolta meg a játékot, ahol több mint 3,5 millió példány talált gazdára, 220 millió dolláros bevételt generálva. Konzolokon a PlayStation 5 (23,7%) kis különbséggel megelőzi az Xbox Series (19,6%) eladásait – ez némileg meglepő, hiszen jóval több PS5 van forgalomban. Az Xbox-rajongók azonban mindig is elkötelezett lövöldözős játékosok voltak, így érthető, hogy tömegesen csatlakoztak, míg a PlayStation-közönség játékpreferenciái hagyományosan sokszínűbbek.

Az Alinea Analytics szerint a játék jelenleg is sikeresen fenntartja a vásárlók érdeklődését. A cég kiemeli, hogy a Battlefield 6 napi aktív felhasználóinak görbéje „rendkívül lapos”, azaz a játékosbázis alig csökken, miközben folyamatosan érkeznek újak. Nem meglepő módon, a Steam-játékosok közül sokan rendszeresen játszanak más lövöldözős címekkel, például a Call of Duty, a Helldivers 2, a The Finals, a Marvel Rivals, a Ready or Not vagy a korábbi Battlefield részekkel. Regionálisan a játékosok egyharmada az Egyesült Államokból érkezik, 15%-uk Kínából, míg a japán játékosok 3%-os aránya újabb bizonyíték arra, hogy a szigetországban is egyre népszerűbbek a lövöldözős és PC-s játékok.

Ez még csak a kezdet annak, amit az Electronic Arts hosszú távon sikeres, élő szolgáltatású címként (live service) képzel el. A fejlesztők már megkezdték az első balanszolási frissítések bevezetését. Az 1. évad október 28-án indul, új pályákkal, játékmódokkal, fegyverekkel és további tartalmakkal. Eközben a Battlefield Labs alatt már tesztelik a battle royale módot is, amely, ha beválik, közelebb viheti a játékot a 100 milliós játékosbázishoz.

Forrás: WCCFTech, Substack

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)