„Kerültek minket.” – mondta Hideo Kojima, akinek zsenialitását még Tokió utcáin sem ismerték fel elsőre. A Kojima Productions különleges módon próbálta népszerűsíteni legújabb játékát: zsebkendőcsomagokat osztogattak, de alig akadt, aki elfogadta.
Hideo Kojima már javában tervezi a jövőt, és több új projektet is előkészített. Ugyanakkor volt ideje visszatekinteni a közelmúlt egyik legkülönlegesebb játékára, a Death Stranding 2-re is – a fejlesztéstől a promóción át egészen a megjelenésig. E visszaemlékezés során árulta el a Metal Gear atyja azt a szokatlan marketingötletet, amely a játék bemutatásához kapcsolódott.
A japán An-An magazinnak adott interjúban (az Automaton közvetítésével) Kojima elmesélte, hogy a Kojima Productions három tokiói helyszínen – Ikebukuro, Akihabara és Shinagawa környékén – zsebkendőcsomagokat osztogatott a játék népszerűsítésére. A csomagoláson egy QR-kód vezette a járókelőket a YouTube-on található előzeteshez. A kampány azonban, ahogy Kojima fogalmazott, „az első órákban katasztrofálisan sikertelen volt.”
Bár a módszer már-már anakronisztikusnak számít a digitális reklámok világában, Kojima szerint mégis illett a játék szellemiségéhez. „A Death Stranding a kapcsolatról szól. Ezért, bár régimódi ötlet volt, szimbolikusnak éreztem, hogy valamit kézzel adok át egy idegennek. Az efféle gesztus közel áll ahhoz a fajta kapcsolathoz, amit a játék is bemutat.”
Azonban a valóság kiábrándító volt: „Már fél órája osztottuk a csomagokat, de szinte senki nem volt hajlandó elvenni. Még ha feléjük nyújtottam is, elsétáltak, a szemembe sem néztek. Néhányan kifejezetten elkerültek minket, mintha valami veszélyes dologtól féltek volna.” Kojima végül az X-en (korábban Twitteren) tett közzé egy bejegyzést, amelyben jelezte, hogy a Kojima Productions Tokió-szerte Death Stranding 2-es zsebkendőket osztogat – és a reakció azonnali volt. „Ez egy analóg húzás volt, ami szembe ment a trenddel, de amikor összeolvadt a digitális világgal, sokkal erősebb kapcsolat született.”
Kojima már a következő nagy projektjein dolgozik
A Death Stranding 2 lezárása után Kojima már új horizontok felé tekint. A stúdió bemutatta a hátborzongató OD előzetesét, amely epizodikus formában érkezik, és a legendás fejlesztő célja nem kisebb, mint „elsőként beszkennelni egy szellemet.” Ezen kívül a Sony-val közösen dolgozik a Physint projekten, valamint egy rejtélyes, kiterjesztett valóságra épülő koncepción is, amelyet „valódi Death Strandingnek a valóságban” nevezett. Bár részleteket még nem árult el, a következő hónapokban várhatóan több információ derül ki ezekről a tervekről.
Forrás: 3djuegos



