Electronic Arts: egy játékfejlesztői szakszervezet vizsgálatot követel!

Egy szakszervezet úgy véli, hogy az amerikai szövetségi kereskedelmi bizottságnak (FTC) közelebbről is meg kellene vizsgálnia az Electronic Arts felvásárlását.

 

A Videogame Workers United szakszervezet azt szeretné, ha az ügylet jóváhagyása a munkahelyek és a játékstúdiók védelmétől függne. Az Electronic Arts 55 milliárd dolláros felvásárlása Szaúd-Arábia állami befektetési alapja és magántőke-társaságok részéről egyre nagyobb ellenállásba ütközik, mivel a United Videogame Workers-CWA (UVW-CWA) szakszervezet nyilatkozatot adott ki, amelyben felszólítja a szabályozó hatóságokat és a törvényhozókat, hogy gondoskodjanak arról, hogy minden további lépés megvédje a munkahelyeket, megőrizze a kreatív szabadságot, és a döntéshozatal továbbra is elszámoltatható legyen az EA sikerét biztosító munkavállalók számára.

„A Szaúd-Arábia állami befektetési alapja és magántőke-társaságok, köztük Jared Kushner Affinity Partners cége által nemrégiben javasolt Electronic Arts-felvásárlás tovább fogja koncentrálni a hatalmat és a vagyont néhány kapuőr kezében, miközben semmit sem tesz a játékosok és a munkavállalók aggályainak kezelése érdekében. Az Electronic Arts (EA) nem egy küszködő vállalat. Éves bevétele 7,5 milliárd dollár, nyeresége pedig 1 milliárd dollár, így az EA a világ egyik legnagyobb játékfejlesztője és -kiadója. Az EA sikere teljes mértékben több tízezer EA-alkalmazottnak köszönhető, akiknek kreativitása, szakértelme és innovatív gondolkodása tette az EA-t megvásárlásra érdemessé. Mégis mi, akiknek ez az üzlet veszélyt jelent, egyáltalán nem voltunk képviselve, amikor a felvásárlásról tárgyaltak és vitáztak.

Különösen aggódunk azoknak a stúdióinknak a jövője miatt, amelyeket önkényesen „kevésbé jövedelmezőnek” ítélnek, pedig éppen ezek hozzájárulnak az EA hírnevéhez a játékiparban. 2022 óta becslések szerint már 40 ezer játékipari dolgozó vesztette el állását az AAA és az indie stúdiók tömeges leépítései miatt. A Game Developer beszámolója szerint ez az üzlet azt eredményezi, hogy az EA-nak közel 20 milliárd dollár adósságot kell finanszíroznia – ki marad ki, mely területeken fogják a vezetők spórolni, és mely stúdiókat fogják feláldozni ennek érdekében? Ha ez az üzlet miatt munkahelyek szűnnek meg vagy stúdiók zárnak be, az nem szükségszerűség, hanem döntés, amelynek célja a befektetők zsebének megtömése, nem pedig a vállalat megerősítése.

Valahányszor magántőke-befektetők vagy milliárdos befektetők magántulajdonba vesznek egy stúdiót, a munkavállalók elveszítik láthatóságukat, átláthatóságukat és hatalmukat. A munkánkat, művészetünket és jövőnket meghatározó döntéseket zárt ajtók mögött hozzák meg olyan vezetők, akik soha nem írtak egy sor kódot sem, nem építettek világokat, és nem támogattak élő szolgáltatásokat. Felhívjuk a szabályozó hatóságokat és a választott tisztviselőket, hogy vizsgálják meg alaposan ezt az üzletet, és gondoskodjanak arról, hogy minden további lépés megvédje a munkahelyeket, megőrizze a kreatív szabadságot, és a döntéshozók továbbra is elszámoltatható legyenek az EA sikerét biztosító munkavállalók által.

Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal is, hogy a szabályozó hatóságok és a választott tisztviselők önmagukban nem tudják megmenteni a játékipart. Ezt csak mi tudjuk megtenni. A szervezkedés az egyetlen dolog, ami garantálja a munkavállalóknak, hogy valódi hangjuk legyen, amikor a tulajdonosok változnak, és ez az egyetlen módja annak, hogy a játékokat készítő embereknek beleszólásuk legyen a működésükbe. A játékok értéke a dolgozóikban rejlik. Egységes hangként mi, az iparág egészét átfogó játékipari szakszervezet, az UVW-CWA tagjai, összefogunk, és nem hagyjuk, hogy a vállalati kapzsiság döntse el iparágunk jövőjét,” írta a közlemény.

Az United Videogame Workers szakszervezet petíciót is indított, amelyben felszólítja a szabályozó hatóságokat, hogy alaposan vizsgálják meg ezt az ügyletet, és amelyet az FTC-nak fognak benyújtani.

Forrás: PCGamer, UVW-CWA, Eurogamer, Action Network

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)