Sokan úgy képzelték, hogy Hideo Kojima keresztes hadjáratot indít a mesterséges intelligencia ellen, de a Death Stranding alkotója nem tekinti eleve károsnak. Bár alkalmazását nem erősítette meg, nem zárja ki, hogy az MI felgyorsíthatja a fejlesztést — más kérdés, ha ez az emberi munka rovására menne.
A videojátékok világában ma is sok alkotó ragaszkodik a kézműves megközelítéshez, és Kojima közéjük tartozik. Egyedi gondolkodásmódja és történetmesélése miatt sokan biztosra vették, hogy az MI-generálta tartalmakkal szembeni ellenállás élére áll majd. Kojima azonban — miközben elutasítja a „teljes kiváltás” gondolatát — a technológia előnyeit sem vitatja.
A Wired által idézett megfogalmazása szerint az MI-nek nem az a dolga, hogy „helyettünk gondolkodjon”, és nem válthatja ki egy projekt emberi oldalát; barátként, együttműködő partnerként érdemes rá tekinteni. A lényeg: a repetitív, időrabló feladatok gépre bízása gyorsíthatja a gyártást, csökkentheti a költségeket, miközben az alkotás művészi magja érintetlen marad.
Kojima az ember és gép közös munkájában látja az ideális modellt: mindkét fél azt adja hozzá, amiben a legerősebb. Határozottan ellenzi viszont, hogy az MI álljon a kreatív folyamat élére. Szerinte továbbra is az emberi csapatnak kell főszerepben maradnia, az MI pedig támogató eszköz legyen, amely időt és energiát szabadít fel az innovációra, a történetre és arra az élményre, amelyet a játékosnak közvetíteni akarnak.
Két sínpáron fut a Kojima Productions
Ez a szemlélet a Kojima Productions jelenlegi terveiben is visszaköszön. A stúdió a Physint-en dolgozik, amelyet Kojima pályafutása „összegző” darabjának nevez: célja a mozi és a videojáték egyedi összeolvasztása. A projekt ugyanakkor még messze van, mert előbb az OD érkezik. És bár saját részéről lezárta a Death Stranding-et, nem zárja ki, hogy a stúdión belül más vegye át a stafétát egy harmadik felvonással.
Összességében Kojima kiegyensúlyozott képet fest az MI-ről: eszköz, amely a fejlesztési folyamatokat gyorsítja és karcsúsítja, de nem pótolja az embert — így az alkotók arra koncentrálhatnak, ami igazán számít. Hogy a Kojima Productions miként ülteti át mindezt a gyakorlatba, még kérdéses, de ha eljön az ideje, az irányt már most kijelölte.
Forrás: 3DJuegos



