Hiába volt rendkívül sikeres az áprilisi teszt, a fejlesztők nem változtattak a megjelenési ütemterven – a játék egyszerűen még nem volt kész.
A sci-fi extrakciós lövölde, az Arc Raiders ezen a hétvégén tartja utolsó nyilvános tesztjét, mielőtt október végén megjelenik. Számos játékos úgy érezte, hogy a rendkívül jól sikerült áprilisi teszt után a játék már készen állt a premierre. Ez a teszt ráadásul jobban sikerült, mint a vele egy időben zajló Marathon próbaverzió. Ennek ellenére a fejlesztőcsapat nem változtatott eredeti tervén: a megjelenésre csak októberben kerül sor. Virgil Watkins, a játék tervezési igazgatója a PC Gamernek elmondta, hogy hiába volt pozitív a visszajelzés, a játék egyszerűen nem volt még készen a kiadásra.
Azóta több új funkció került a játékba. A Trials rendszer kihívásokat és ranglistát ad a fejlődési mechanikához, míg az Expedition Project – amelyet Watkins egy nemrég megjelent blogbejegyzésében részletezett – az Arc Raiders válasza a szerver-visszaállításokra. Ahelyett, hogy minden játékos haladását törölnék, az Expeditions lehetőséget ad a legelkötelezettebb játékosoknak, hogy önként feladják előrehaladásukat „Zen” állapotért cserébe – ez pedig azt jelenti, hogy lemondanak a fegyverfejlesztéseikről, fiókfeloldásaikról és egyéb, még nem véglegesített jutalmakról. Ez a rendszer némileg hasonlít a Call of Duty Prestige módjára, amelyben a játékos visszaállhat az első szintre, hogy újrakezdve bizonyíthassa elkötelezettségét.
„Érdekes volt látni, hányan akarták, hogy azonnal adjuk ki a játékot, vagy legalábbis nem sokkal a teszt után. De a játék messze nem állt készen a megjelenésre” – mondta Watkins. „Örülök, hogy sokan úgy gondolták, hogy jól futott, de rengeteg optimalizálás várt még ránk. Még több funkciót kellett befejeznünk. Voltak hibák is – néhány komolyabb, amely szerencsére nem látszott a felvételeken. Sok mindent kellett kijavítanunk.”
Watkins hozzátette: bár a játékosok többsége pozitívan értékelte az állapotot, a csapat telemetriai adatai mást mutattak. „Tudjuk, hogy bizonyos dolgok nem úgy működtek, ahogy kellett volna. A Tech Test 2 óta új térképet adtunk a játékhoz, valamint előrevetítettük az ötödik pályát, amelyhez a játékosok a megjelenés után röviddel hozzáférhetnek. Emellett megerősítettük a tárgy- és ellenségkészleteket, valamint új pályafeltételeket is bevezettünk. A Tech Test 2-ben láthatták az éjszakai rajtaütéseket és néhány más funkciót, ezeket most kibővítettük, hogy új játékmódokat kínálhassunk.”
Az Arc Raiders október 30-án jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re. A Embark Studios tavaly elhagyta az ingyenes modell koncepcióját, és egy fix, 40 dolláros (kb. 16 ezer forintos) árat szabott meg. Watkins szerint ez a váltás felszabadító volt, mivel így a csapat végre a szórakoztató fejlődési és crafting rendszerek kialakítására koncentrálhatott, ahelyett, hogy állandóan kozmetikai tárgyakat próbáljanak eladni a játékosoknak.
Forrás: PCGamer



