Turtle WoW: a rajongói szerver a Blizzardnál kopogtat a hivatalos engedélyért!

Egy nyílt levélben kérte a beperelt rajongói szerver mögött álló csapat, hogy a Blizzard fontolja meg egy hivatalos, legális keretrendszer létrehozását a közösségi szerverek számára – egy kis „egyedi ízzel”.

 

Ahogy sok más MMO rajongói projekt esetében is történt, a Turtle WoW — a World of Warcraft Classic egy továbbfejlesztett, rajongók által készített változata, új zónákkal és karaktertestreszabási lehetőségekkel — évekig tartó moddingmunka eredménye. A projekt azonban olyan sikeres lett, hogy felkeltette az eredeti fejlesztő, a Blizzard figyelmét is. Ennek következménye volt a múlt hónapban benyújtott szerzői jogi per. Október 17-én a Turtle WoW csapata nyílt levelet tett közzé, amelyben hivatalos licencelési keretrendszert kért a rajongói modok és privát szerverek számára. Az alábbiakban a levél egy részletét idézzük:

„Sok sikeres játéknak van aktív moddingközössége. Ez a játékkultúra része, a játék minőségének és a közösség szenvedélyének bizonyítéka. A World of Warcraft moddoló közössége virágzik, és ahogy egyre több eszköz válik elérhetővé, csak tovább fog nőni. A ti történetmesélésed inspirálta ezt a kreativitást, és reméljük, hogy a Blizzard a rajongók által készített tartalmakat saját örökségének tekinti, nem pedig olyan valaminek, amitől el kell határolódni. Sajnos más stúdiókkal ellentétben a Blizzardnak jelenleg nincs olyan keretrendszere, amely lehetővé tenné, hogy a miénkhez hasonló projektek jogi kockázat nélkül működhessenek. Ezt figyelembe véve tisztelettel kérjük a Blizzardot, hogy fontolja meg egy hivatalos ökoszisztéma létrehozását a rajongók által működtetett közösségi szerverek licencelésére.”

„Közösségünk nevében elmondhatjuk, hogy minden játékos mélyen hálás lenne, ha megfontolnák az együttműködést az olyan rajongói közösségekkel, mint a miénk. Egy ilyen partnerség világos, törvényes utat teremthetne a World of Warcraft univerzum örökségének továbbépítésére a ti áldásotokkal. A modderek számára hivatalos, licencelt közösségi szerverek létrehozása lehetővé tenné, hogy a Blizzard továbbra is felügyelje és irányítsa a folyamatokat, miközben ösztönözné a rajongók által vezérelt innovációt. Ez a megközelítés nemcsak gazdagítaná a játékélményt, hanem erősítené a fejlesztők és a játékosok közötti kapcsolatot is, biztosítva, hogy a World of Warcraft minden rajongó számára igazi otthon maradjon.” — írta a csapat.

A levél ezután több, hatalmas moddingközösséggel rendelkező játékot is említ, például a Team Fortress 2-t, a Fortnite-ot és a Minecraft-ot, valamint olyan MMO-rajongói szervereket, amelyek végül hivatalos engedélyt kaptak, mint az EverQuest Project 1999 és a City of Heroes Homecoming. A World of Warcraft fejlesztői az utóbbi időben több közösségi kiegészítőt is fokozatosan megszüntettek, helyettük pedig olyan hivatalos rendszereket vezettek be, amelyek részben lemásolják azok funkcióit. Azokat a kísérleteket viszont nem tolerálták, amelyek megpróbálták kikerülni ezeket a változásokat. Érdemes megjegyezni, hogy a modok és kiegészítők a közelmúltig hivatalosan engedélyezettek voltak, ám a privát szerverek mindig is ellentétesek voltak a felhasználási feltételekkel.

Az eset egyértelműen azt mutatja, hogy a Blizzard egyre inkább arra törekszik, hogy a játékosok kevesebbet – ne pedig többet – módosítsanak a játékon, miközben a rajongói kreativitást inkább hivatalos csatornák közé próbálja terelni.

Forrás: PCGamer, Turtle WoW

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)