Mégsem fog mesterséges intelligenciára támaszkodni a Halo?

Voltak pletykák azzal kapcsolatban, hogy tartalomalkotó (generatív) mesterséges intelligenciát használhat az új Halo, de most egy bennfentes ezt cáfolja.

 

Bár a Halo a Microsoft egyik legfontosabb franchise-a, a 2021-es Halo Infinite megjelenése és a Halo TV-sorozat óta nem kapott új részeket. A közösségi médiában azonban pletykák keringtek a Halo: Combat Evolved Remake-ről, miszerint a franchise első címe modern funkciókkal és sprinteléssel valamilyen formában visszatérhet. Jelenleg a Microsoft azt állítja, hogy a Halo franchise jövője iránt érdeklődő rajongóknak érdemes figyelniük a 2025-ös Halo-világbajnokságot, ami október 24-én kezdődik.

Míg korábban azt hallottuk, hogy a Sony és a Microsoft is generatív mesterséges intelligenciát használhat a játékfejlesztésben, egy bennfentes szerint ez utóbbi esetében nem ez lesz a helyzet. Jez Corden, a Windows Central szerkesztője a Twitteren közölte, hogy a következő Halo nem használ generatív mesterséges intelligenciát a fejlesztés során, sem pedig a grafika elkészítéséhez. Corden kijelentette, hogy az Xbox Game Studios nem kötelezte leányvállalatait generatív mesterséges intelligencia használatára a játékfejlesztés során.

Corden azonban hozzátette, hogy az Xbox generatív MI-t valószínűleg csak e-mailek küldésére és más, a játékfejlesztéssel nem kapcsolatos feladatokra használja. Corden állítása ellentétben áll a Microsoft jelenlegi törekvéseivel, amelyek saját mesterséges intelligencia alapú technológiáinak beépítésére irányulnak. Az olyan alkalmazások mint a Copilot az operációs rendszer frissítései révén bejutottak a Windows 11 felhasználói felületébe. Corden tweetjére egy másik felhasználó azt válaszolta, hogy a Microsoft a Halo sorozat fejlesztésében inkább a procedurális generálást használhatja MI-alapú komponensként, mint a generatív MI-t.

A procedurális generálás nem új koncepció a játékiparban, hiszen például az Aknakereső és a Minecraft is ezt használják a játékosok számára élvezetes, különböző nehézségi fokozatú szintek létrehozásához. A procedurális generációt olyan MMORPG-kben is használják mint a World of Warcraft, hogy meghatározzák a zsákmányt, amelyet a játékosok kapnak, miután legyőzték az ellenségeket egy dungeonban vagy raidben. Bár olyan nagyvállalatok mint a Nintendo, nem mutattak érdeklődést a generatív MI játékokban való felhasználása iránt, a Microsoft által a játékfejlesztésen kívül történő használata továbbra is vitatott kérdés a felhasználók körében.

Csak az idő fogja megmutatni, hogy mik a Microsoft tényleges tervei a következő Halo játékkal kapcsolatban.

Forrás: GameRant

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.