A játékiparból nem akar a hardver tekintetében kilépni a Microsoft, és megint ezzel kapcsolatban próbálja az Xbox elnöke meggyőzni a közönséget.
Az Asus ROG Xbox Ally X és Xbox Ally handheld PC-k piacra dobását követően, nem is beszélve a pletykákról, miszerint a Microsoft saját gyártású handheld projektje meghiúsult, Sarah Bond, az Xbox elnöke a Variety magazinnak azt nyilatkozta, hogy a redmondi techóriás továbbra is komolyan fontolgatja új hardverek gyártását a jövőben. Kifejezetten az Xbox/Windows handheld PC-k élményével kapcsolatban Bond elmondta, hogy a Microsoft már számos szoftverfejlesztést fontolgat.
„100%-ig tervezzük, hogy a jövőben is fejlesztünk. A következő generációs hardverünk fejlesztése már folyamatban van. Prototípusok készítésével és tervezéssel foglalkozunk. Bejelentettük az AMD-vel kötött partnerségünket, így ez is hamarosan megvalósul. Itt egy újfajta innovációs lehetőséget láttunk, amellyel a következő generációs hardverünk mellett egy újabb választási lehetőséget kínálhatunk a játékosoknak. Mindig figyelünk a játékosok és a fejlesztők igényeire. Ha van igény az innovációra, akkor meg is valósítjuk. Rengeteg innováció várható, többek között a felhasználói élmény további optimalizálása, a handheldek kompatibilitási programjának kiterjesztése, több előny és fejlesztés a felhasználói élményben, valamint egyéb funkciók és kiegészítések, amelyeket az embereknek kínálunk, továbbá több választási lehetőség és több játék,” mondta Bond.
Az ROG Xbox Ally X eléggé drága. Amerikában 1000 dollár, errefelé pedig 380 ezer forint. Az alapmodell sem olcsó, ugyanis az ROG Xbox Ally 600 dollár, errefelé pedig 244 ezer forint. Bond itt lényegében az Asusra mutatott az interjúban, és szerinte őket okoljuk azért, hogy ennyit kérnek el a két handheld PC-ért…
„Megvizsgáltuk, hogyan tudunk többféle lehetőséget kínálni az embereknek. És ez valóban az Asus volt, mert ez az ő hardverük. Ez az ő piaci ismeretük, a funkciókészletük, az emberek igényeinek ismerete, ami alapján meghatározzák a készülékek végső árát. Nagyon elégedett vagyok azzal az értékkel, amit a hardver fogadtatása alapján a játékosoknak kínálunk az árért cserébe. Az Xbox Store-on teljesen elfogyott. A világ számos más helyén is nagyon gyorsan eladtuk. Ez valóban megerősíti azt, amit már régóta tudunk és amire már nagyon régóta törekszünk, hogy a játéknak szórakoztatásként kell működnie. Olyan dolognak kell lennie, amit bárhová magaddal vihetsz. Bármilyen játékot bármikor, bárkivel, bármilyen eszközön játszhatnod kell,” tette hozzá Bond.
Attól még nem vagyunk meggyőzve afelől, hogy a hardverekben kitart a Microsoft.
Forrás: WCCFTech, PC Gamer, Variety



