A Bethesda Game Studios űreposza továbbra sincs PlayStation 5-ön, és a legújabb pletykák alapján ez még jó ideig így is marad. A megbízható bennfentesként ismert NateTheHate szerint a PS5-ös változatot leghamarabb 2026-ban jelentik be – hacsak időközben nem fordulnak más irányba a tervek. A háttérben állítólag már a 2023-as rajt óta dolgoznak a porton, de a debütálás későbbre csúszhat, hogy egy időben érkezzen a második nagy bővítménnyel, amely új rendszerekkel és az űrjátékmenetet átalakító változtatásokkal rázná fel a Starfieldet.
A szóban forgó állítás egy rövid X-bejegyzésből indult, amelyben a bennfentes így fogalmazott: „Úgy hiszem, 2026-ban lesz a bejelentés, hacsak a tervek nem változnak.” A pletykát azóta több iparági oldal is átvette. Ha igaz, a PS5-tulajoknak még türelemre lesz szükségük, mielőtt újra űrutazásra indulhatnak a Bethesda univerzumában.
Időközben egy friss interjúban a stúdió korábbi rendszertervezője, Bruce Nesmith arról beszélt, miért nem tudott a Starfield a Fallout vagy a Skyrim/The Elder Scrolls szintjére érni. Szerinte a központi gond a procedurális generálásra támaszkodó irány: a véletlenszerűen előállított bolygók „nagyon hasonlóvá válnak”, nem keltik ugyanazt az izgalmat, mint a BGS kézzel megalkotott pályái. Nesmith így fogalmazott: „Nem hiszem, hogy ugyanolyan kaliberű, mint a másik kettő, de jó játék. Amikor a bolygók elkezdtek egyformának hatni, és eltűnt az izgalom, ott omlott össze számomra. Csalódás volt az is, hogy a komoly ellenfelek gyakorlatilag csak emberek. Az idegen lények inkább díszletként vannak jelen.”
A kritika lényege: önmagában a hatalmas, üres űr nem probléma (ezt az Elite: Dangerous is bizonyította), ha olyan rendszerek keretezik, amelyek miatt érdemes minden „élettelen kőzetre” figyelni. A Starfield esetében a procedurálisan generált világok nagy részét a játék gyakorlatilag ignorálta – és ez Nesmith szerint elvitte az élményt a felfedezés varázsától.
Összkép: a PS5-port bejelentése (állítólag) 2026-ra tolódik, miközben a játék körül tovább él a vita arról, hogy a technikai ambíciók és a tartalomgyártási stratégiák hogyan hatottak a játékosélményre. Ha a második kiegészítő valóban mélyebbre nyúl a rendszerekhez, az lehet az a fordulópont, amelyre a rajongók – platformtól függetlenül – várnak.
Forrás: Wccftech, PC Gamer, FRVR



