Az EdenSpark új utat nyit az indie fejlesztőknek konzolokon

Egy új játékkészítő platform bárkinek lehetővé teszi, hogy konzolokra készítsen játékokat, és megossza őket a játékos közösséggel.

 

A Gaijin Entertainment bemutatta az EdenSparkot, az első nyílt forráskódú platformot, amely lehetővé teszi a független fejlesztőknek, hogy zökkenőmentesen elérhetővé tegyék játékaikat konzolokon, miközben a kód tulajdonjoga végig náluk marad. A zárt béta 2025 novemberében indul, a teljes megjelenés 2026-ra várható.

Az EdenSpark egyszerű hozzáférést ad a konzolokhoz még azoknak az alkotóknak is, akiknek nincs bejegyzett cégük vagy pénzigényes jogi hátterük. Bárki játékot faraghat az ötletéből, és megoszthatja barátaival PC-n, PlayStationön vagy Xboxon. Különbség a hasonló élményt kínáló zárt ökoszisztémákhoz képest, hogy az EdenSpark-fejlesztők teljes mértékben tulajdonosai maradnak játékaiknak. Vagyis dönthetnek úgy, hogy a projektjük az EdenSpark közösségén belül marad, de saját kiadásban is megjelenhetnek, és bárhová vihetik a munkájukat. Ez az egyedülálló ötvözet – a hozzáférhetőség és a szabadság – hidat ver egy piaci rés fölött: a nagy motorok ugyan kínálnak profi rugalmasságot, de vagy nem segítenek gyorsan és egyszerűen eljutni a konzolos közönséghez, vagy nem FOSS licencűek, vagy egyik sem. Az EdenSpark ezt a szakadékot zárja be.

Az EdenSpark célja, hogy csökkentse a játékkészítés belépési küszöbét, és felszítsa minden játékosban a kreatív szikrát, aki valaha is álmodott a „saját cuccáról”. A tapasztalt programozók mélyre merülhetnek a kódban, a teljesen kezdők pedig MI-vel segített eszközökre támaszkodhatnak grafika, hang és játékmenet-logika generálásához, vagy egyszerű szöveges utasításokkal építhetnek világokat. Még az is lehetséges, hogy egy bolti konzolon készíts játékot – egy billentyűzeten kívül semmi extra nem kell. Az EdenSpark motorja a Gaijin bevált Dagor Engine-je, amely a War Thunder, az Enlisted és az Active Matter mögött is dolgozik, így bármilyen léptékű projekt számára professzionális teljesítményt biztosít.

Az utazás 2025 novemberében indul: ekkor lép zárt bétába az EdenSpark, több próbajátékkal és saját projektek feltöltésének lehetőségével. 2026 nyarára érkezik az 1.0-s verzió stabil API-kkal és teljes MI-asszisztens integrációval, ősszel pedig nyilvánossá válik az EdenSpark PC-s forráskódja, valamint hivatalos Xbox- és PlayStation-támogatás érkezik. A teljes ütemterv az EdenSpark hivatalos oldalán érhető el.

„Az EdenSpark több, mint egy újabb játékkészítő készlet” – mondta Anton Yudintsev, a Gaijin Entertainment társalapítója. – „Ez az első platform, amely valóban megnyitja a konzolokat az egyszemélyes fejlesztők előtt, miközben garantálja, hogy a játékaik tulajdonosai ők maradnak. Akár egy vicces prototípust osztanál meg a barátaiddal, akár önálló stúdióként építenél karriert, az EdenSpark egyszerre adja meg az eszközöket és a szabadságot.”

Az EdenSpark már most is különféle projektek prototípusait futtatja: bájos pixel art játékokat, kísérleti autóversenyeket és modern, AAA-látványú katonai lövöldéket. Ezek felbukkannak az EdenSpark előzetesében, és a zárt béta indulásakor letölthetők lesznek.

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.