Az Xbox fejlesztőkészletek ára is jelentősen megugrott – 33%-os drágulás világszerte

A Microsoft újabb áremelési körben a fejlesztőket is érinti: a kiszivárgott információk szerint az Xbox fejlesztőkészletek ára 1 500 dollárról 2 000 dollárra nőtt, ami 33%-os emelkedés, és nemcsak az Egyesült Államokban, hanem globálisan érvényes. A lépés időzítése különösen feltűnő az Xbox Series-konzolok és az Xbox Game Pass korábbi drágulása után, miközben a vállalat a „makrogazdasági fejleményekre” hivatkozik.

 

A konzolokhoz készült fejlesztőkészletek hagyományosan drágábbak a fogyasztói modelleknél, mert olyan extra funkciókat és teljesítményt kínálnak, amelyekkel a még befejezetlen, optimalizálatlan build-ek is stabilan futtathatók. Az Xbox XDK-k többletmemóriával, fejlettebb hibakereséssel és kiegészítő portokkal segítik a munkát, így a magasabb ár eddig is a „szakmai belépő” része volt. Most azonban az árcédula további 500 dollárral kúszik feljebb, ami kisebb stúdióknál már komolyan érzékelhető költségtétel lehet.

Az emelés indoklásában a „makrogazdasági fejlemények” szerepelnek – ideértve a globális költség- és devizanyomást, illetve a kereskedelmi vámok hatását –, és a beszámolók szerint a változás világszerte érvényesül. Ez azt jelenti, hogy az európai fejlesztők és beszállítók is ugyanazzal a szintlépéssel szembesülnek, mint az amerikaiak, miközben az iparág a megrendelések visszaesése és a finanszírozási környezet szigorodása miatt így is nehéz időszakot él át.

Bár technikailag bármely Xbox Series konzol átkapcsolható „fejlesztői módba”, a valódi devkitekkel szemben komoly hardveres és eszközlánc-beli korlátok maradnak, ezért ez a megoldás a legtöbb professzionális csapat számára nem helyettesítő alternatíva. A gyakorlatban a cégeknek továbbra is az XDK-kra van szükségük a minőségi teszteléshez, a hibakereséshez és a tanúsításra való felkészüléshez – immár magasabb belépési költségek mellett.

Az üzenet világos: a redmondi cég ökoszisztémájában nemcsak a gamerek, hanem a fejlesztők is mélyebben a zsebükbe nyúlnak. Hogy ez rövid távon visszafogja-e a kisebb stúdiók Xbox-fókuszú projektjeit, azt a következő hónapok rendelésállománya és kiadási ütemtervei döntik el.

Forrás: The Verge, Wccftech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV