Egy játékfejlesztő szerint kreatív dolgokhoz nem javasolt MI-t használni!

Nem mindenki van oda a játékiparban a mesterséges intelligenciáért, ami érthető, hiszen bizonyos szemszögből tényleg nem érdemes alkalmazni…

 

Ahogy közelítünk 2025 vége felé, az MI egyre inkább minden iparágban, így a játékfejlesztésben is vita tárgyává válik. A játékipar már régóta használja az MI-t a virtuális világainak feltöltésére. Azonban az elmúlt években a generatív (tartalomalkotó) MI valódi robbanásszerű terjedésével, valamint a játékok költségvetésének és fejlesztési időtartamának egyidejű megugrásával néhány fejlesztő azt vizsgálja, hogy ez felhasználható-e a költségek és a gyártási idő csökkentésére.

A WCCFTech interjújában az Epictellers Entertainmenttel, egy indie csapattal a hamarosan megjelenő cRPG-ről, az Starfinder: Afterlightról beszélgettek. Kikérdezték a spanyol csapat véleményét erről a kényes kérdésről is. Richard Pillosu, a cég vezérigazgatója és társalapítója egyértelműen fogalmazott: szívesen venné, ha az MI segítene neki a ház körüli napi feladatokban, de nem igazán szeretné, ha bármilyen kreatív területen is beavatkozna.

„Az MI problémája az, hogy az MI-nek azokat a dolgokat kellene csinálnia, amelyeket mi nem akarunk csinálni, de úgy tűnik, hogy azt akarja csinálni, amit mi akarunk. Mi játékokat akarunk csinálni. Karaktereket, világokat akarunk kitalálni. Meg akarjuk rajzolni őket. Azért akarjuk kitalálni őket. Ez a játékfejlesztés szórakoztató része. Szeretnék egy MI-t, ami elmosogat és kitakarítja a lakásomat. Akkor kreatív maradhatnék. De nincs ilyen MI-nk. Úgy tűnik, hogy az MI, amit ránk kényszerítenek, eltávolítja ezt a fajta kreativitást. Csinálhatnánk más dolgokat is, de azért kezdtünk el játékokat készíteni, mert igazán szeretjük kitalálni ezeket a dolgokat, és látni, hogyan kapcsolódnak össze. Nincs értelme mesterséges intelligenciát használni kreatív tevékenységekhez. Szóval nem, nem szeretjük,” mondta Pillosu.

Kojima Hideo is nemrég megosztotta saját véleményét a mesterséges intelligenciáról, amelyet „barátnak” nevezett, aki segít neki előrébb maradni. Ugyanakkor megjegyezte, hogy azt szeretné, ha az MI elvégezné az alantas feladatokat, míg ő a kreatív részre koncentrálhat, így ebben a tekintetben egyetért Pillosuval. De képes lesz-e a játékipar az MI legújabb fejlesztéseit úgy felhasználni, hogy az emberek kreativitásukat a legjobban kihasználhassák anélkül, hogy munkahelyeket váltanának ki? Ez még a jövő zenéje.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.