Az Xbox-vezér szerint az eddig hagyományosan sikertelen terüelten is javuló helyzetet tapasztal a Microsoft.
Bár az Xbox megítélése minden idők legalacsonyabb szintjén van, a márka jobban teljesít Japánban, amely régió híresen az egyik legrosszabb a Microsoft játékdivíziója számára. A Kojima Productions 10. évfordulóját ünneplő Beyond the Strand rendezvényen a japán Famitsu magazinnak nyilatkozva Phil Spencer, a Microsoft Gaming vezérigazgatója kommentálta az Xbox teljesítményét Japánban.
Az elmúlt évben az egész ökoszisztéma teljes játékideje körülbelül 20%-kal nőtt. Bár pontos számokat nem erősítettek meg, Spencer kijelentette, hogy a játékidő növekedése egyenletesen oszlik meg a konzolok, a PC-k és a felhő között, azonban a teljes játékidő növekedésének nagy része a japán PC-piac növekvő jelentőségének köszönhető. Az Xbox japán piaci részesedésének további növelése érdekében a Microsoft több tartalmat tervez biztosítani a japán játékosok számára. Spencer megerősítette, hogy a kiadó jelenleg különböző partnerekkel tárgyal, miközben továbbra is szoros kapcsolatot ápol olyan japán fejlesztőkkel mint a Capcom, a Square Enix, a SEGA, a Bandai Namco Entertainment és a Konami.
A cég hardveres jövőjéről beszélve Phil Spencer a Famitsunak ismét megerősítette, hogy új Xbox konzol készül, bár további részleteket nem árult el. A közelmúltban megjelent ROG Xbox Ally azonban jelzi a Microsoft stratégiáját, amelynek célja több eszköz összekapcsolása az Xbox platformon. Az Xbox megújult figyelme a japán piacra nem meglepő. A Microsoft igyekszik jobban kielégíteni a régió közönségét azzal, hogy egyik legismertebb franchise-ának, a Forza Horizon 6-nak a következő részét Japánba teszi, és japán stúdiók által fejlesztett játékokat ad ki.
Ilyen volt például a nagy várakozással kísért Ninja Gaiden 4, amely véget vetett a sorozat hosszú szünetének. Remélhetőleg a japán piacra irányuló figyelem visszahozza azokat a japán franchise-okat is, amelyek egy ideje szünetelnek. Ehhez még hozzá lehet csapni a Microsoft által felvásárolt ZeniMax Media (Bethesda) és az Activision Blizzard King IP-it…



