A Halo-remake körül forr a levegő: az eredeti tervező kiosztotta a változtatásokat, miközben a társalapító tapsol – 2026-ban PS5-re is jön a Combat Evolved

„Gagyi.” – állítja az eredeti dizájner, aki szerint nincs értelme újra megcsinálni a klasszikust. Jaime Griesemer a Halo: Campaign Evolved demójában látott döntéseket kritizálja, míg Marcus Lehto üdvözli az új irányt.

 

A Master Chief visszatér a gyökerekhez: az Xbox néhány napja bejelentette a Halo-sorozat újjáélesztését a Combat Evolved remake-jével. A lövölde 2026-ban érkezik vizuális és játékmenetbeli ráncfelvarrással, online négyfős kooperatív móddal, és nemcsak Xboxra és PC-re, hanem PlayStation 5-re is. A több mint húszéves eredeti kapcsán egykori Bungie-fejlesztők is megszólaltak – és a dizájnról nagyon megoszlanak a vélemények.

A The Silent Cartographer nyitómisszió demóját számos tartalomgyártó és sajtópróba játszotta végig, Jaime Griesemer – a 2001-es Halo tervezője, a Halo 2 és 3 vezető dizájnere – viszont különösen élesen fogalmazott bizonyos módosítások láttán. Szerinte a remake-ben a Warthoggal el lehet gázolni a Huntereket, holott az eredetiben szándékosan sziklákkal zárta el ezt az utat, hogy gyalogos harcra kényszerítse a játékost. A köveket „szétlőhető ládákra” cserélni szerinte felborítja a jelenet tempóját, és nehezményezi, hogy fákat tettek a WooHoo Jump leszállózónájába is. „You’re not supposed to drive the Warthog up to smash the Hunters. I purposely placed rocks so you’d have to fight them on foot. But you know what’s worse? They put trees in the WooHoo Jump landing zone. How tacky.” A változtatásokat így jellemezte: „It’s like a remix of a classic song that skips the intro and midsection and just beats the chorus over and over again.” (via GamesRadar)

 

Koop-kompromisszumok vagy identitásvesztés?

 

A Halo Studios szerint a remake több ponton a kooperatív élményhez igazít, de összességében hű az alapműhöz. Közben Marcus Lehto, a sorozat társalapítója és sokáig művészeti vezetője az első képeken látott környezeteket „fantasztikusnak” nevezte, hangsúlyozva: apró finomhangolások olykor erősíthetik a felfedezést anélkül, hogy sérülne a játékmeneti identitás. „I’m glad to see new and familiar faces joining the Halo team. Chris Matthews is an excellent choice for studio head. The explorations look fantastic.” A sokat szidott Library pályán is állítottak, amelyet a monotonitás és a folyamatos ellenfél-áradat miatt ért kritika – itt kielégítőbb, kevésbé frusztráló szintre számíthatunk.

Griesemer összességében a remake-/remaster-hullámot támadja. „Remasters and remakes are demoralizing, and I feel sorry for any developer working on them. They can’t make money, and even if they do, they won’t get the credit. It’s a bad situation unless you’re getting paid a fortune.” A Halo: Campaign Evolved üzleti kilátásairól is szkeptikus: „Probably not. But I’m not sure what the point of a remake is anyway. Nostalgia? A new generation of fans? Tying up an art team while someone figures out what to do?” Egy másik posztban így fogalmaz: „There are dozens of changes that make the game feel more polished, but ultimately less interesting. Too many to be a fluke. Developers aren’t allowed to make interesting decisions when the budget is too high.”

A vita közben a márka új korszakba lép: az Xbox megerősítette, hogy a Halo mostantól PlayStationre is érkezik – a kezdés a Halo: Campaign Evolved 2026-os premierje. A bemutatótrailer a PlayStation YouTube-on jóval nagyobb nézettséget hozott, mint az Xbox-csatornán; a következő remake-ek, a Halo Infinite folytatása és az új többjátékos epizód PC-re, Xbox Series X|S-re és PlayStationre is jönnek (a Switch 2 továbbra is kérdőjel).

Forrás: 3DJuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.