TECH HÍREK – Johan Andersson szerint a Paradox DLC-megközelítése azért működik, mert a fejlesztő dönti el a méretet és az ütemezést.
Ha játszottunk már a Paradox 4X- és grand strategy-játékaival, tudjuk, hogy rendkívül hosszú életciklussal bírnak, amelyet folyamatos, fizetős DLC-k egészítenek ki az apró extráktól a nagy kiegészítőkig. Ez azonban nem mindig megy gördülékenyen: az Europa Universalis IV esetében például akadnak vitatott fejezetek. Johan Andersson, az Europa Universalis V vezetője szerint a gond nem a Paradox DLC-stratégiája, sőt: a modell logisztikai és pénzügyi szempontból is bevált.
„Amikor elkezdtük használni ezt a rendszert, 12 fős stúdió voltunk. Ez nagyjából a Crusader Kings II megjelenése körül volt, miközben az EU4-en dolgoztunk. Fogalmam sincs, mekkora ma a PDS Stockholm – 300, 400, 500 fő? Több párhuzamos játékvonalunk fut, ezek tartják életben a címeket, szóval azt mondanám, sikeres rendszer. Ezzel a megközelítéssel rendezőként teljes kontrollod van: te döntöd el, mi kerül bele, mekkora a scope, és pontosan mikor, mit adsz ki. A csapatoddal a te felelősséged kiváló terméket letenni.”
„A korai DLC-k nagy része útkeresés volt. A Conquest of Paradise volt az első nagyobb. Azt kérdeztük: mit csináljunk? Legyen véletlenszerű Újvilág-térkép – valamilyen szinten működött. Idővel kifogynak az ötletek: megígértük a tengerészeti fókuszt, de nem találtunk igazán jó tervet, így lett a Mare Nostrum. Ha rákeresel, senki sem utálja, de senki sem szereti – egyszerűen középszerű” – mondta Andersson.
Noha a Paradox az utóbbi években jó pár nehézséggel szembesült, ma már jóval nagyobb kiadó öt belső csapattal. Andersson (Paradox Tinto) tapasztalatai szerint a DLC-modell üzletileg és növekedés szempontjából is kedvező. Arra a kérdésre, hogy az EU4-ből az EU5-be érkező játékosok nem éreznek-e hiányérzetet, úgy reagált: ezt sokat mérlegelték, de aggodalomra nincs ok, mert az EU4-hez patchekkel és ingyenes frissítésekkel hozzáadott szinte minden funkciót áthoztak vagy új rendszer váltja ki.
Az Europa Universalis V DLC-terveit illetően Andersson abban bízik, hogy a Paradox-modell továbbra is gyümölcsöző marad.
Forrás: PCGamer



