Emlékszel a DayZ-re? Dean Hall visszatér: az ICARUS 64 km²-es túlélőpokla 2026-ban konzolra száll

Sokan le is vették róla a szemüket, de Dean Hall – a DayZ megalkotója – újra a reflektorfényben: az Icarus, a 2021-ben PC-re megjelent, kőkemény túlélőjáték 2026-ban konzolokra is befut, ráadásul az eddig kiadott összes tartalmával kibővítve.

 

Hosszú idő telt el a DayZ óta, de az egykori új-zélandi katonatisztként szolgáló Dean Hall azóta sem szakított a videojátékokkal mint kifejezési formával. A Bohemia Interactive-tól távozva előbb egy később elkaszált projekten dolgozott, majd a Kerbal Space Program ihlette Kitten Space Agency-n. A katonás témák iránti vonzalma azonban nem múlt el: 2021-ben útjára indította az Icarus-t, egy nyílt világú felfedezős–túlélős–akciójátékot, amely most végre „szárnyra kap”, és 2026-ban konzolokra is megjelenik.

Az ICARUS eredetileg 2021 decemberében rajtolt Steam-en, és olyan intenzív élményt kínál, ahol minden menet állandó küzdelem az elemekkel. A játék egy terraformált, ám kudarcba fulladt bolygóra dobja a játékosokat: az emberiség új otthonának ígérete mára ellenséges közeggé vált, viharokkal, vadállatokkal és mérgező levegővel. A túlélés kulcsa a menedéképítés, a fegyverkovácsolás és az erőforrások kitermelése – mindez folyamatos időnyomás alatt.

 

Két 64 km²-es térkép, New Frontiers az alapcsomagban

 

A konzolos kiadás már a rajtnál tartalmazza a New Frontiers bővítményt, amely látványosan kitágítja az alaptartalmat. Két, egyenként 64 km²-es térképet járhatunk be változatos biomokkal – sűrű erdőktől és fenséges hegyektől a sivatagokon és barlangrendszereken át –, miközben új, mutálódott lényekkel nézünk szembe, és a Prometheus régióban játszódó narratív küldetésekbe kapcsolódunk be. Több mint 100 új tárgy, egzotikus alapanyag és nyersanyag érkezik, amelyek tovább bővítik az építés és a harc lehetőségeit.

Az ICARUS egyik védjegye a könyörtelen dinamizmus: a bolygó nem díszlet, hanem aktív ellenfél. Erdőtüzek, villámcsapások, viharok és szélsőséges időjárási jelenségek képesek teljesen átírni egy-egy próbálkozás kimenetelét. Ezt toldja meg a mély fejlődési rendszer, amelyben vadászra, építőre vagy túlélő-specialistára szakosodhatunk, valamint az Orbitális Műhely, ahol a legveszélyesebb, de legértékesebb egzotikumokért cserébe állandó fejlesztéseket oldhatunk fel.

Bár az Icarus: Console Edition nem kínál majd keresztplatformos játékot, kooperatív módban legfeljebb négyen vághatunk neki a kihívásoknak, szabad barangolásban és küldetésalapú játékmódokban egyaránt. A PlayStation 5-re és Xbox Series X-re 2026-ra időzített rajttal a RocketWerkz ambiciózus projektje új közönséget céloz meg – a kérdés már csak az, hogy készek vagyunk-e túlélni a bolygó haragját.

Forrás: 3DJuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.