Sokan bírálják, de a Halo: Campaign Evolved alkotói egészen másképp tekintenek a fejlesztésben használt mesterséges intelligenciára: Greg Hermann játékigazgató szerint ez „egy eszköz a szerszámosládában”.
Hatalmas port kavart az Xbox legutóbbi bejelentése: a Halo Studios bemutatta a Halo: Campaign Evolved remake-et, amely először hozza el a Master Chiefet PlayStationre is. A Microsoft zászlóshajójának PS5-ön való megjelenése lavinát indított a közösségi médiában, és felmerült a kérdés is, hogy a fejlesztők támaszkodtak-e generatív MI-re a munka során. A felvetés apropóján a stúdió részletesebben is beszélt arról, hogyan látja ezt a technológiát.
A bemutatóhoz kapcsolódó interjúk egyikében a Rolling Stone a generatív MI fejlesztési használatáról kérdezte a csapatot. Damon Conn, a játék executive producere anélkül, hogy megerősítette vagy cáfolta volna a konkrét alkalmazást, így fogalmazott: „Az emberek kreatívak. Az emberek készítik a játékokat. Az MI javíthatja a munkafolyamatokat. Tud tenni dolgokat a játékért.”
Conn hozzátette: „De nagyon konkrétan és világosan szeretném hangsúlyozni, hogy a játékot az emberek készítik, és ha van lehetőség egy munkafolyamat javítására vagy valami hasonlóra, akkor azt újra megvizsgáljuk. Valójában a [generatív MI]-nek a játék készítésének egy kiegészítésének kell lennie.” Greg Hermann játékigazgató a beszélgetés későbbi részében így summázta az álláspontját: a generatív MI „egy eszköz a szerszámosládában.” Mint mondta, „lehet, hogy egy kicsit eltértem a tárgytól, de néha bonyolulttá válnak a dolgok, ha azt nézzük, mennyire beépült az MI az eszközeinkbe. Használjuk például a Photoshopot, amiben ott a generatív kitöltés. A választóvonalak elmosódhatnak. De visszatérek ahhoz, amit Damon mondott: ez igazából az emberekből fakadó kreatív szikráról szól, és a teljes munkafolyamatok javításáról.”
Hogy Redmond filozófiáját még egyértelműbbé tegyék, egy Xbox-képviselő a Rolling Stone-nak ezt tisztázta: „Nincs kötelezettség generatív MI használatára a játékfejlesztésünkben, és ez a Halo: Campaign Evolved-re is vonatkozik.”
Reakciók a Halo-Remake-re
Nemcsak a játékosok fogalmaztak meg erős véleményeket a Halo: Campaign Evolved bemutatója után; iparági veteránok is megszólaltak — és erősen megosztott képet festettek. Jaime Griesemer, az eredeti (2001-es) Halo egyik tervezője több, az első trailerben látott finomhangolást is kritizált, míg Marcus Lehto, a sorozat társalapítója és korábbi művészeti vezetője alapvetően pozitívan értékelte az irányt, amely felé a Halo Studios halad. Röviden: a Master Chief visszatérése senkit sem hagy közömbösen.
Akár az MI-fejlesztési gyakorlat, akár a játékmeneti döntések kerülnek terítékre, a stúdió üzenete változatlan: az emberi kreativitás áll az első helyen, az MI pedig — ha be is kerül — csak a folyamatok felgyorsítására és gördülékenyebbé tételére szolgál.
Forrás: 3DJuegos



