Az Obsidian Entertainment játékában van egy kis poén, ami egyfajta kritika lehet a játékipar, vagy legalábbis annak vezetői felé…
A The Outer Worlds 2-re nagy várakozás nehezedett a rajongók részéről, és az RPG több szempontból is felülmúlta az elvárásokat: a kritikusok több területen jobbnak ítélték, mint a 2018-as első részt. Akárcsak az előd, a folytatás is az antikapitalizmus és a vállalati befolyástól való függetlenség témáit viszi tovább, arra ösztönözve a játékost, hogy gondolja újra a körülötte lévő világot – és ez a görbe tükör láthatóan magukra a vásárlókra is kiterjed.
Ahogy a közösségi médiában terjed, ha 100 dollárért a The Outer Worlds 2 Premium Editiont vettük meg, a játék egy ironikus üzenettel „szúr oda”, mintha fogyasztói gyarlóságunkon élcelődne. A képernyőn megjelenő üzenet szerint „Te vagy az oka annak, hogy a marketingünk működik” – vagyis a drágább kiadás megvásárlását a promóciók és leárazások pszichológiájának tulajdonítja. A játék ezt tovább fokozza azzal a „leckével”, hogy talán érdemesebb lenne pénzügyi tervezésre koncentrálni a legújabb nagy dobások hajszolása helyett. Minderre egy, a játékmenetben is megjelenő perk tesz rá pontot: 15% kedvezményt ad a kereskedőknél, viszont 10%-kal rontja az eladási értéket, ha túladnánk a holmikon.
„Önirónia” vagy iparági fricska?
A rajongók többsége jól fogadta a poént; sőt, sokan dicsérték az Obsidiant, amiért az RPG-n belül is reflektál a kiadói árképzésre. A megjelenés előtt pletykák keringtek egy 80 dolláros alapáról, ám a negatív közösségi reakciók nyomán végül 70 dollár lett a standard kiadás ára. Ez a fajta csipkelődés illik a franchise-hoz: egyszerre szúr oda a vállalati logikának és tart tükröt a játékosok fogyasztói döntéseinek.
Forrás: Tech4Gamers



