A Civilization 7 visszakozik: végigvihetjük UGYANAZZAL a civilizációval – a játékosok egyik leghangosabb kérése teljesül

A Civilization 7 alkotói békülékeny üzenetet küldenek a közösségnek: érkezik az a funkció, amelyet a rajttól fogva a legtöbben hiányoltak. A Firaxis lehetővé teszi, hogy ugyanazzal a civilizációval játsszunk a kezdetektől a végéig, vagyis megszűnik a korszakváltásokhoz kötött kényszerű civilizációcsere.

 

A megjelenés előtt a Civilization 7-től sokan az év stratégiai játékát várták, ám több olyan döntés született, amely sokak szerint szembement a Sid Meier-féle hagyományokkal – köztük a hírhedt „Korszakok” rendszer. Ez három nagy történelmi periódusra szabdalja a játékmenetet, és minden váltásnál kulcstényezőket nulláz vissza. Az ötlet célja az volt, hogy többen érjenek kampányt a végére, de a közösséget megosztotta, mert sokak szerint megtörte a sorozat lényegét.

 

Ugyanazzal a civilizációval az elejétől a végéig a Civilization 7-ben

 

A rajongók azt szeretik, ha a birodalom az ókortól a modern korig folyamatosan épül. Többek között ezért teljesítenek jobban a korábbi részek, mint a Firaxis legújabb epizódja. A stúdió most egy olyan alternatíván dolgozik, amely visszahozza a klasszikus megközelítést: a 2K szerint házon belüli tesztelésre került „az egyik legtöbbet kért funkció”, vagyis az opció, amely engedi, hogy egyetlen választott civilizációval játsszunk végig egy partit.

A jelenlegi rendszer minden átmenetnél félbehagyott konfliktusokat hagy és új civilizáció választását kényszeríti ki; ez ugyan változatosságot ad, de sokakat elidegenített. Az új irány szerint bármelyik korszaknál választhatunk civilizációt, és azt tarthatjuk a játék végéig – ezzel visszaköszön a Civilization V és VI szellemisége (forrásként a PC Gamer is említve). Egyelőre nincs részletes terv arról, miként illesztik mindezt a dizájnba.

A nagy kihívás most az egyensúly megőrzése. Ha egy civilizáció végig megmarad a modern korig, a Firaxisnak korábbi korszakokból kell „kölcsönöznie” épületeket, egységeket és bónuszokat, hogy lépést tartson – és fordítva is igaz ez azokra, amelyeket eleve a korai játékra terveztek. A stúdió már kísérletezett a „Folytonosság mód”-dal, amely nem vágja el a háborúkat korszakhatároknál; a következő lépés a nemzet folytonosságának megtartása úgy, hogy közben a korszakalapú struktúra megmaradjon.

Az újdonságot a következő hónapokban a Firaxis Feature Workshop keretében próbálják ki, amelyben kiválasztott játékosok fejlesztés alatt álló elemeket tesztelhetnek – ehhez Discordon kell majd csatlakozni. A belépés részleteit a soron következő frissítés tartalmazza, amely egy Kikötő épületet, a Kalmár (Corsair) egységet, új tengeri erőforrásokat és további finomhangolásokat is hozzáad. A közeljövőben az derül ki, elég jól sikerülnek-e a tesztek ahhoz, hogy a közönségkedvenc funkció gyorsan általánosan elérhetővé váljon.

Forrás: 3DJuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.