TECH HÍREK – A vékony iPhone körüli narratíva teljesen széttartó: miközben egyes elemzők egészséges keresletről és változatlan gyártási ütemről beszélnek, mások gyártásvisszavágást és a modell leáldozását jósolják.
Mit tehetünk, ha a neves elemzők egymásnak ellentmondó állításokkal állnak elő? Pontosan ez zajlik most az iPhone Air körül. Az egyik tábor szerint kitart a kereslet, a másik viszont a vékony változat gyors kifulladását látja. A TD Cowen azt állítja, hogy a cupertinói óriás nem módosítja az iPhone Air gyártási ütemét, és „terepmunka” alapján megerősítette korábbi becsléseit: 2025 harmadik negyedévében 3 millió, a negyedikben pedig 7 millió készülék készülhet.
Ez élesen szembemegy a KeyBanc Capital múlt heti értékelésével, amely szerint gyakorlatilag nincs kereslet az iPhone Airre, és a fogyasztók fizetési hajlandósága az összehajtható készülékeknél is korlátozott. Ezt követően a Nikkei Asia arról számolt be, hogy az Apple csökkenti az iPhone Air gyártási ütemét, miközben növeli a többi iPhone 17-modellre leadott rendeléseket. A képhez a jól ismert Apple-elemző, Ming-Chi Kuo is hozzátette a magáét: szerinte a legtöbb iPhone Air-beszállító több mint 80%-kal fogja visszavágni a kapacitását.
A kavarodást tetézve a Jefferies most azt állítja, hogy Kínában az iPhone Air szállítási ideje szinte nulla, és az iPhone 17 Pro várakozási ideje is gyakorlatilag eltűnt. Mindezek ellenére – vagy épp ezért – a brókercég szerint az iPhone-ok értékesítési felfutása Kínában felgyorsult: az iPhone 17 helyi rajtja utáni első öt hétben az összesített iPhone-eladások 19%-kal haladták meg az egy évvel korábbit.
Az iPhone Air kínai átfutási idejének „összeomlása” aggasztó jel. A modellt korábban helyi sikerként tartották számon többek között az eSIM-exkluzivitása miatt, amely eddig újdonságnak számított az országban. Így adja magát a kérdés: valójában mekkora a kereslet a vékony okostelefonra, és melyik elemzői narratíva közelít leginkább a valósághoz?
Forrás: WCCFTech



